tisdag 1 juli 2014

B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna

Tänk att det redan är tisdag idag igen, det är ju helt galet vad tiden går fort. Bara tre arbetsdagar kvar till del 1 av semestern 2014. Lite ångest att jag inte alls ligger så bra till kroppsmässigt som jag vill innan ledighet då jag har en tendens att gå upp lite. Men men, inte gråta över spilld möjlk, det är bara se till att göra det bästa av dagarna som komma skall istället. 

Tisdag är lika med träning med världens bästa tjejgäng. 42 brudar var vi ikväll. 42st som trotsade ostadigt väder och så är det ju semestertider också. Det ger en kick bara det att så många vill vara med. Jag tror det var närmare 10 nya tjejer idag också, extra roligt :)

Carola höll i taktpinnen idag, det är så skönt att hon är tillbaka. Ensam är aldrig starkare... Vi körde samma pass som för några veckor sen (går att läsa om hääääär) och det var precis lika jobbigt idag. Eller jobbigare för mig eftersom jag nu helt och hållet kunde delta i alla övningar. 

Uppvärmning som vanligt med jogg från uppsamlingsplatsen vid Djurgårdsgrillen och upp till utegymmet. Efter lite stretchövningar så sprang vi ut i skogen för att hämta var sin pinne som vi la framför oss på gångvägen. Alla stod på en lång rad så sprang den längst till vänster över alla pinnar och la sen ner sin pinne sist i ledet, så sprang nästa och gjorde likadant. Bra övning för kvicka fötter och att få igång hjärnan att jobba med fotnedsättningen. 

Som intervaller körde vi sprintstafetter 2x10 vändor fram och tillbaka. Korta snabba intervaller som fick igång flåset bra. Jag kände dock av låret efter några vändor så valde att växla ner tempot för att skona låret från snabba starter och hastiga inbromsningar. Det blir så lätt att man rycks med och bara vill köra gärnet istället för att lyssna på kroppen. Men ikväll var jag klok och anpassade mig. 

Vi hann inte med så mycket styrka idag men vi körde fem snabba Tabataplankor innan vi avslutade men en dipstävling. De tre som gjorde mest dips vann var sitt pris från MMSport som var vår en av våra sponsorer vid första tillfället då alla fick en Goodiebag. 

Jag hoppas att Carola fångade bilder precis när jag rättar till mig lite för min planka (gul t-shirt) är mer en pyramid än en panka.
Idag utsåg jag även juni månads Eskilsuna B.A.B.Y, som blev vår härliga Titti. Så här löd motiveringen:
Tam tam tam taaaaaam.....  *trumvirvel*
Juni månads Eskilstuna-B.A.B.Y är nu utsedd med motiveringen....
Skam den som ger sig... Tung andning eller ömma muskler har inte varit nån ursäkt till att inte delta. Och inte bara delta utan även kliva fram som en ledare. Ett stort deltagande och även ett stort engagemang till att hjäpa till att ordna och fixa för oss andra i gruppen utanför träningstillfällena.
Personliga framgångar på 5km månad efter månad månad och ett jävlar i namma på Å-loppet. Titti Norlin, du är guld värd för oss i B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna 💕💕
Priset är en kroppscanning hos vår sponsor Corporis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar