torsdag 28 augusti 2014

B.A.B.Y-tisdag (för några dagar sen)

Kom på att jag inte hunnit skriva om tisdagen pass med B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna.
Jag bestämde redan innan att jag inte skulle köra nån träning själv utan vara där som coach bara. Kroppen var himla trött efter Blodomloppet i måndags. Måste bara få sprida lite kärlek över det här gänget. Jag fick massa gratulationer att jag klarade milen på loppet. Att de visste hela tiden att jag skulle klara det. Att jag är en förbild. Att man ser upp till mig och uppskattar min ärlighet när jag skriver här i bloggen. Att man blir peppad av att se hur jag kämpar. Alltså jag blir nästan gråtfärdig när de är så gulliga och berömmer mig. Ni är bäst tjejer.

Tanken med B.A.B.Y är ju inte bara träning utan just gemenskap och glädje. Och där har vi verkligen lyckats bra i Eskilstuna. Den positiva energin i gruppen, inte bara på träningarna utan även i facebookgruppen, är helt OTROLIG... Det går inte att förklara, ni får helt enkelt haka på en tisdag och se efter själva.
Tisdagens pass då....
Vi började med uppvärmning som vanligt upp till utegymmet. Sen gick vi igenom lite löpteknik och vi räknade bland annat hur många stegisättningar vi har på en minut. Det är en bra mätstock för att se om man har ett lagom långt löpsteg. 150-160 steg är normalt för en motionär, elitlöpare ligger på ca 180 steg i minuten.
Sen gick vi igenom lite hållning, steg och armpendel. Vad man kan tänka lite extra på när man ska springa i uppförsbacke. Perfekt förberedelse inför backintervallerna som vi körde direkt efter.
10 minuter i långbacke som inte är så brant och sen 10 minuter i en brant kortare backe.
Eftersom jag inte sprang själv så kunde jag ge tips direkt där i backen. Kul när man ser en klar förbättring direkt och när tjejerna själva säger att det går lättare när dem tänker på hur dem håller armarna t ex.
Sen var det styrkedelen och då var jag tvungen att åka hem och byta av hemma i hushållet. Damir skulle på massage så jag skyndade mig hem där en kvart innan vi slutade.
Men då hade vi delat upp gruppen i 7 mindre grupper som var och en bestämde en styrkeövning som de körde med hela storgruppen. Jag vet inte exakt vilka övningar det blev men jag har sett bilder på nån planka iaf.
Åter igen en toppentisdag med B.A.B.Y.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar