måndag 11 augusti 2014

Imorn bär det av till sthlm för lite träningsäventyr :)


För några veckor sen ringde Malin Nylén, grundaren av The B.A.B.Y Network, och frågade mig om jag kunde tänka mig att leda ett pass för topp Hälsas läsare och medlemmar. De erbjuder sina läsare fri löpträning inför det egna loppet Topploppet i september. De har anlitat Puls & Träning som coacher för dessa träningstillfällen men de kunde köra igång från och med nästa vecka och nu är alltså jag tillfrågad att hålla i premiärträningen imorn. 
Jag gillar ju sånt här, eller nej, jag ÄLSKAR sånt här. Så första tanken var "självklart" men sen kommer dem där jäkla tviveltankarna... Kommer jag klara av det? Vad kommer alla tänka när jag, småtjocka och inte alls nån löpexpert jag ska leda dem liksom? 
Men nej, jag har aldrig varit en person som fegar ut för sånt här och tänker inte bli det heller. Så jag tackade ja och imorn är det alltså dags och det ska bli SKITKUL :)

Precis som med B.A.B.Y-träningarna så har jag ingen aning om hur många som kommer men jag har passet klart för mig och så får man anpassa lite vart efter. Med tanke på att vårt Eskilstuna team är typ ENORMT så känns det som den biten inte blir nåt problem :)

Om jag har några läsare i Stockholm så hoppas jag att ni kommer och supportar mig på plats, Haga Forum klockan 18:00.

Passupplägget ser ut så här:
Uppvärmning (15min) Lätt jogg, lite pulshöjande övningar och rörlighet
Trippin på ett lite annorlunda vis (en Eskilstunafavorit). Var och en hämtar en pinne i omgivningen, sen kör vi trippin över pinnarna.


Intervaller (10min) Backintervall (om det finns nån bra backe) annars tempoökning 100m


Hästlöpning (5min)



Stafetter, 20m (10min)
Parvis. Börja med att presentera sig för varandra.
Sträckan till rundningen så kör man Ankgång/Rumpnissan. Vid rundningen kör man plankan innan man springer tillbaka. Partnern räknar till 30 och ropar den andres namn när den får springa tillbaka och växla (därav presenteringen innan start).
Nästa varv kör man 10 upphopp istället för plankan, sen tillbaka för växling. Så varvar man plankan och upphopp så här.


Styrka (5 min)
Fortsätter i samma par där man ställer sig i plankposition mitt emot varandra. Alla lagen på en lång rad. I intervaller kör vi parplanka med tutch på den andres arm/axel.



Men är det inte lustigt ändå att man tvivlar så på sig själv? Varför liksom? 

Men imorn är det inte bara träningen med topp HÄLSA som står på schemat utan jag ska även ha en heldag med Malin. Ett träningspass tillsammans, lite lunch, tjejsnack och ev. lite shopping också :)
Jag vann en av hennes utmaningar som hon kör då och då på sin blogg, ni kan läsa inlägget här http://malinnylen.com/en-solklar-vinnare
Sen gissar jag att det kommer bli en hel del B.A.B.Y-snack också. Det ska bli kul att hänga en heldag med Malin, vi har träffats några gånger på event men aldrig umgåtts så som imorn. 

Så dubbel skoj imorn alltså. Självklart uppdaterar jag er hur dagen blev :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar