torsdag 28 augusti 2014

Malmö


Vi kör ett blogginlägg från tåget hem från Malmö. Har besökt vår storstad i söder för en utbildning i vårt affärssystem som ska uppgraderas i november. En hel dag  med att bara lyssna och titta på en massa konstiga förändringar som jag ska försöka lära ut i min tur till våra anställda på Westermo. Och pricken över i´t så var hela utbildningen på engelska. Tjohoo, min business English måste förbättras, den är katastrof.
På mitt utvecklingssamtal med chefen så var det mitt eget förslag att jag skulle försöka utveckla just engelskan. Hmm, jag har inte tagit tag i den biten än. Har ni nåt bra tips på smarta enkla sätt. Jag tänkte skippa texten på serier och filmer, det var en tanke men den är liksom inte igång än. Har testat läsa nån roman på engelska men jag tappar handlingen och då blir boken sjukt ointressant.

Jag har varit otroligt trött den här veckan, vet inte om det beror på milen i måndags. Jag brukar inte bli så här trött efteråt men sen brukar jag ju inte springa en mil heller, haha!

Ingen träning i tisdags, ingen träning igår och ingen träning idag. Och det ser inte ut som det blir nån träning imorn heller. Usch det känns inge bra men det finns helt enkelt inte tid. I tisdags var dagen efter Blodomloppet så då lyssnade jag på kroppen och vilade. Igår åkte jag direkt efter jobbet till tåget och var inte framme i Malmö förs efter 23. Alltså ingen träning då heller. Nu sitter jag på tåget som är framme i Eskilstuna 21:45 om allt går som det ska. Lite sent för träning eftersom jag ska upp tidigt imorn igen och åka till jobbet. Direkt efter jobbet ska jag möte upp familjen för en liten familje-AW innan jag och Hanna ska gå på bio klockan 18. Vi tänkte se den nya svenska filmen Medicin. Det slutar väl vid 20 och då bär det av hemmåt direkt eftersom Damir jobbar natt.
Så enda luckan till träning är alltså 1,5h mellan bion och då Damir måste gå till jobbet. Så jag får helt enkelt vänta med träning till lördag. Buhuuuuu!

Jag tror det var väldigt väldigt länge sen jag hade en vila på 4 dagar.
Men nu är det som det är. Har fått tips om att Friskis och Svettis har provapåvecka den här veckan och att dem har barnvakt. Så jag tänkte kolla in schemat och eventuellt köra ett pass där på förmiddagen när Damir sover. Sen om han vill och orkar så kan vi ju köra ett pass på gymmet senare. Skönt med en helg utan planer. Det enda inplanerade är att det kommer en fönsterputsare på söndag klockan 11 och sen har vi blivit bjudna på en fika och hustitt hos Tezzan och Martin. Skön helg med andra ord!

Vad ska ni hitta på denna sista helgen i augusti?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar