onsdag 18 mars 2015

B.A.B.Y och vårkänslor


Lyssna på dessa underbara skratt :) Träning och glädje är precis vad våra tisdagar innehåller.
Igår var det äntligen min tur att hålla i passet, nu när jag inte kör själv så blir det extra kul att coacha.
Upplägget var väldigt enkelt:
Vi började med en uppvärmningsrunda i km-spåret följt av en bonusrunda i högt tempo.
Sen körde vi vidare med de klassiska intervallerna 70/20. 70 sekunder på ca 90% av max, följt av 20 sekunder vila. Upprepa 10 gånger. De här intervallerna körde jag i somras och det är sjukt tungt så verkligen perfekt att köra i grupp så man kan få lite draghjälp.
Sen testade vi på pardragkamp eller mänsklig dragkamp, eller vad vi nu ska kalla den. Men det är vad ni ser på klippet i början av inlägget iaf. Två och två där båda försöker dra den andra mot sig. Det står om träningsvärk på vår sida redan nu så jag antar den här övningen tog bra :)
Ca 30 sekunder dragkamp och vila 30s, 5 gånger.

Mina coachkollegor Jessica och Marie :)

Sen körde vi vidare med plankkul också 5 omgångar á 20 sekunder.




40 tjejer var vi på plats. Antalet stiger för varje gång nu så det märks att det är vår i luften. Om några veckor är det sommartid och lite ljusare för oss. Jag håller fast vid att jag tror på nytt deltagarrekord här i vår. 87st har vi varit som mest.

På www.thebabynetwork.se kan ni läsa mer om nätverket och var vi finns runt om i Sverige.
I Eskilstuna ses vi fortfarande tisdagar 19:00 vid Djurgårdsgrillen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar