lördag 28 mars 2015

Grillpremiär i mycket passande väder

Förra veckan bestämde vi oss för att grilla om det blir sol idag och det blev det ju. Vi till och med satt ute och åt, dock under en massa filtar men det var riktigt mysigt och vilken skillnad det är att grilla köttet än att steka. Mumsfilibaba! 
Sen att man har så otroligt trevligt sällskap som Mac och Hanna också gör ju saken bara 100 gånger bättre. Sallad, kroketter, beasås, Hannas Gucca, grillad lök, ananas, champisar, kyckling och lövbiff. Sen ser ni ju på bilden vilka som även tog den obligatoriska grillölen också. Blev lite avis men får hålla mig ett tag till :)

Skönt att klutten kommer ut så man hinner ta en kall öl i solen. Ett glas rosé eller en mumsig cider. På sommaren smakar allt så mycket bättre :)

Lördagskväll och jag ska alldeles strax ta ett bad. Ett riktigt hett bad men lödder som grädde på moset, haha. 
Vet inte riktigt hur det gick till men mitt sista cykelpass i onsdags följs av ett sista sista cykelpass imorn. Ingen kunde hoppa in och jag tänkte att det gick ju bra i onsdags så varför skulle det inte gå bra imorn? Så innan jag tänkte efter nåt mer så skrev jag att jag kunde ta passet. Så imorn cyklar jag mitt sista pass (igen) innan mammaledigheten. Bor ni i Eskilstuna så tycker jag ni kommer och joinar mig. 

Just det, idag var vi och tittade på en fin matgrupp till nya lägenheten som min syster så snällt tipsade om. Vi åker och hämtar det redan imorn, får ställa det hos syrran så länge. Tjusigt va?!!

Avslutar med två bilder som får mig att skratta varje gång jag kollar på dem. Det är såååå min humor, torr och härlig. Damir fattar inte poängen men jag kan verkligen inte sluta skratta. Haha! 



Trevlig helg på er där ute ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar