söndag 8 mars 2015

En härlig helg och som avslutades med en riktigt vårdag :)

Nu har vi äntligen gjort slag i saken att ta Emilija till en frisör, hittills har ju Damir toppat hennes hår med jämna mellanrum. Alltså hon var så himla stolt hela vägen dit och självklart ännu mer stolt när vi gick därifrån.

 Lillhjärtat börjar tusan bli stor tjej ♥

Innan frisören körde vi vårt standardpass tillsammans på gymmet. Nordic Wellness har ett riktigt bra barnrum med barnpassning och Emilija trivs jättebra det är perfekt att lämna henne där medans vi tränar. Det är det enda gemensamma passet vi kör så det är lite heligt :)
Igår körde vi rygg och började med rätt många set marklyft. Jösses i min lilla låda vilken träningsvärk jag har idag, självklart inte i ryggen för det vore ju alldeles för logist. Nej nej, baksida lår där stramar det fint vad jag än gör för aktivitet idag. Men marklyft är ju en skitbra övning för just baksida lår men när man kör med raka ben. Jag antar att jag inte böjde jättemycket på benen nu när magen är i vägen så det tog helt enkelt mycket på benen. Haha, det känns kan jag lova. Inte så ofta som jag har träningsvärk nu för tiden. 

Lördagskvällen bestod av att göra så lite som möjligt. Damir föreslog vid 21-tiden att vi skulle kolla en film. Jättebra idé tyckte jag i den knappa halvtimmen jag lyckades hålla mig vaken. Haha, var samma sak i fredags. 

I förmiddags körde jag ett spinningpass med B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna, lika kul som alltid att träna tillsammans med det gänget. Lite extra kul nu när jag inte är med på tisdagarna förutom när det är jag som håller i passet. Trodde det var jag nu på tisdag men det var det inte, men nästa vecka är det banne mig min tur att coacha igen. Äntligen!
Men i fyra söndagar kör vi spinning och idag var det nr 3 i ordningen. Nästa vecka förlänger vi passet med en kvart och kör 45 minuter. 
Härligt med massa rosa tröjor i spinningsalen!

När Damir tränat klart drog vi ut till Gillberga och bara njöt av dagen. Vi hann få lite sol på oss iaf men den försvann ganska snart efter att vi var på plats. Men Skrutt cyklade för fullt iaf och det är ju alldeles jättehärligt att mamma och pappa skaffat en hund som bara tokälskar barn. Eller hon älskar alla men hon är superbra med barn så det blir alltid full fart när vi kommer ut.


Nu ska jag ta mig ett litet bad innan jag kryper ner och kollar på att avsnitt av Vikings. 
Imorn kliver vi förresten in i vecka 24 och jag är ju nästan precis lika rund nu som när Emilija huserade i min mage :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar