fredag 20 mars 2015

Me, my candy och kossan :)



Damir gick precis ner till nattjobbet och här sitter jag med min lagom lilla godisskål framför tv´n och njuter av lite ensamtid. De senaste gångerna Damir jobbat har jag somnat inom en halvtimme efter han stängt ytterdörren. Men en halvtimme har passerat så det kanske kan bli lite kvalitetsensamtid denna fredag. Men jag ska inte säga för mycket, det går snabbt när Jompa Blund slår till :)

Igår frågade Hanna om hon kunde hämta skrutt på dagis idag och hänga ute hos dem tills jag var klar med dagens agenda. Självklart fick hon det! Emilija blev överlycklig när vi berättade att Hanna skulle hämta henne och att de skulle leka hela eftermiddagen. Gulle ♥

Men det var en trött lilltjej när jag kom ut för att hämta henne. Det dröjde inte länge innan hon snarkade bredvid oss i soffan.

På dagens agenda stod ju RPM ihop med Felicia, precis som i onsdags skulle vi team även på hennes pass ikväll. Men Felicia är sjuk och jag fick ta passet själv. 
Jag har ju känt de senaste två passen att det blir för tungt för mig. Under själva passet funkar det men efteråt har kroppen reagerat genom att bli tokdålig och jag har känt mig sjuk och hängig. Så istället för RPM blev det mitt egna ihopsatta spinningpass. Det kändes som det blev ett uppskattat pass av alla. 
På onsdag blir mitt sista pass och jag kommer köra samma pass då. Det är riktigt jobbigt men mycket lättare för mig att kunna anpassa efter mina egna förutsättningar utan att det påverkar klassen. Perfekt just nu! 

Jag hoppas det blir många som kommer på onsdag så vi får till ett sånt där kanon finalpass :)

Imorn ska jag och skrutta på brunch hos Fia och Johan. Damir jobbar ju natt så han behöver sova ut. Det tar på krafterna att jobba först på vanliga jobbet och sen en natt på det. OCH ha en Emilija som väcker en på morgonen sen. Så det blir kanon att vi åker iväg lite imorn så får han sova ut. 

Nu ska jag slänga upp benen i soffan och stjälpa omkull denna otympliga kropp. Jag ger mig själv max en halvtimme till innan jag tror jag sussar gott bland kuddarna här. Tröttheten kom över mig medans jag sitter och skriver, haha. 

Hoppas ni får en underbar helg där ute! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar