söndag 15 mars 2015

Tapetval, vila, sol, spinning = bra helg!

Ja som jag nämnde förut så är det dags att välja tapeter, lättare sagt än gjort. Men jag tror vi samsas om några nu iaf. Sen gillar jag den här också, som fondtapet i barnrummen. Vad tycker ni om den? Blir det för mycket plottrigt att ha en sån här vägg?

Vilket underbart vårväder vi haft  i helgen, startade ju redan förra veckan iofs. I fredags var det en riktigt kanondag på jobbet. Hela produktionen hade kick-off och inga chefer så långt ögat kunde nå. Även om jag gillar de flesta cheferna på bygget så är det en speciell stämning när de inte är på plats :) I fredags var den en sån känsla, chefsfri fredagskänsla, haha!


I vanlig ordning har jag somnat i soffan både fredag och lördag. Somnar innan 22 och vaknar vid midnatt och pallrar mig till sängen och sussar vidare tills Emilja kommer och väcker mig vid 07-tiden. Inte så farligt tidigt när man sovit sen 22, så det funkar :)

Gemensam träning i lördags, ryggen fick jobba lite. Magen var lite i vägen men det kommer den ju fortsätta vara ett tag nu så det är bara vänja sig. Hade en hormonkaosdag i lördags och var så där superkänslig utan anledning. Stor till och med och kämpade bort lite tårar på gymmet, bara sådär kände jag att tårarna var på väg. Blir så less på detta hormonkaos, give me a break liksom!

Nåt mer som kan give me a break är mina jäkla tuttar. Eller bomber typ. Hur kan de växa så mycket? De får knappt rum i min relativt nyinköpta sportbh. Jag köpte denna i början av graviditeten, tuttarna växte ju två storlekar direkt så fort jag plussade. Men kolla bilden.....! De får inte rum längre och då är det här alltså två storlekar större än vad jag brukar ha. Usch, man undrar ju när de ska sluta växa :/


Sista spinningpasset med B.A.B.Y klarade vi av i förmiddags. Så sent som igår var vi 25 personer uppskrivna men sen bara haglade det in avbokningar. Men en liten naggande god rosa skara var vi iaf. Alltid lika kul att träna med det här gänget!
Redan på tisdag för jag träna med gänget igen för då är det jag som coachar B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna. 19:00 är det samling vid Djurgårdsgrillen, sen kör vi en timme tillsammans. Oj vad taggade jag är på lite roliga övningar. 

Ja vad har helgen mer innehållet då? Massa vila, det är skönt att gå in i ett proggomood på helgerna. Damir är ju i det moodet hela tiden, helgerna är heliga avkopplingsdagar för honom. Det ska mycket till för att rubba dessa. Sen kan vi ju hitta på nåt för det men stress är nästan förbjudet :)


Idag åkte vi ut till Gillberga och vårdstädade bilen. I solen och i lä var det riktigt varmt  idag. 


Nu väntar en fullspäckad vecka med massa jobb såhär sista veckan innan lön, plus att receptionisten är på semester så jag har växeln måndag-onsdag också. Sen är det ju releasevecka på gymmet så korren måste sitta till på onsdag. Med andra ord är det nog sängen som gäller nu. 

Ha en toppenstart på veckan nu, det ska jag ha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar