tisdag 10 mars 2015

Tisdag = Vilodag

Japp så är det, tisdagar har blivit min vilodag och det är väldans skönt faktiskt. Var femte vecka coachar jag B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna men även då är det en vilodag för mig. Självklart skulle jag kunna vara med på träningen i mitt eget tempo men känner att jag kan unna mig att vara hemma och bara vara på tisdagar. Eller ja, bara vara är väl kanske fel ord, finns ju alltid härliga saker att göra så som städ och tvätt. Men det är en träningsfri dag iaf. Även torsdagar har blivit en vilodag, det är antingen torsdag eller fredag som jag vilar,  beror lite på orken i slutet av veckan. Men 5 dagar i veckan har jag hållt nu i rätt många veckor och det är alldeles lagom tycker jag. Lagom är bäst! Haha!

Les Mills har släppt den nya koreografin för alla koncept nu och Nordic Wellness har releasevecka nästa vecka. Det innebär att jag måste lära mig det nya passet under den här veckan. Kan väl inte säga att jag är så där super duper engagerad eftersom jag bara kommer leda det passet två gånger innan jag går på mammaledighet, men tänker iaf lära mig det lagom för dem två passet. Och ett av passet kommer jag inte ens köra hela passet, jag och Felicia tänkte nämligen teama på releasen, så vi kör tillsammans istället för att sitta ensam längst fram. Lite annorlunda och lite roligare. Jag hoppas Felicia går med på att köra de snabbaste låtarna så kan jag ta resten :)

Innan jag gick utbildningen har jag aldrig kunnat tänka mig hur mycket koreografi det egentligen är i ett pass och att det är så jäkla mycket att hålla reda på i just RPM är helt ofattbart egentligen. Men tillslut sitter den så det är bara nöta och nöta nu så den sätter sig även i denna gravidhjärna :)

Min gamla klasskompis Sandra var över med sin lilla Julia på 4 månader. Bebismys ♥ Emilija blev alldeles till sig, haha, det var ett tag sen hon träffade en bebis. Vad trevligt det är att träffa gamla vänner som man sällan träffar numera. Konstigt det där, man bor i samma stad men det blir ändå inte att man umgås. Men hoppas på en fika snart igen för det är ju faktiskt väldans trevligt när man väl ses. 

Hämtade hem två tapetkataloger så vi kan välja ut några fina till nya lägenheten. Det blir väldigt nuetrala och enkla tapeter. Vi tänker nog bara välja ut en fondvägg i till alla rum så får målaren själv bestämma vilka grundtapeter det ska vara till. Har hittat 11st jag gillar så får vi se om antalet bantas ner något när Damir kikar igenom katalogerna han också. Sen tar vi hjälp av syrran innan vi bestämmer oss helt. Hon hjälpte oss i vår nuvarande lägenhet och den stortrivs vi ju i så vi litar fullt på hennes omdöme, haha. 

Nu blir det Biggest Loser på 7an. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar