måndag 23 mars 2015

En helg med kalas, träning och ont i ryggen

Måndag morgon och på väg till jobbet. 
Vad hände med våren??? Snö i helgen och regn/hagel idag. Inte alls medplanerat i mina vårplaner :(
Cyklade sönder min regnponcho idag också, en reva från halsen till en decimeter från fotänden. Så nu får det helt enkelt inte regna mer innan jag hunnit köpa ny!

Helgen gick snabbt men ändå har man hunnit med en hel del. I lördags var jag och Emilija bjudna på brunch hos Fia och Johan. Damir var självklart också bjuden men han behövde sova efter sitt nattpass. Som alltid när Fia fixar mat så saknar man absolut ingenting och går från bordet som en ballong. En riktigt lyxbrunch, vi träffades och började äta vid 10 och jag åt nästa gång vid 18, haha. 

Efter brunchen åkte vi och hämtade Damir för ett ryggpass på Nordic. Inte ett av de bästa passen kanske men vi var där iaf och musklerna fick jobba. 
Magen börjar vara riktigt i vägen för marklyft nu. Blir en bredbent variant av övningen, haha det är nästan tur det sällan finns bildbevis från mina pass. 

En soft kväll följdes av en fullsmockad söndag. Storstäd, inköp av tårtor (800kr tårta är vad man får betala när man inte kan baka själv). 
Gillar verkligen att umgås med min släkt, alla är sällskapssjuka och pratglada, alla hänger med alla och det är inte en tyst sekund när vi ses. Tror saken är den att alla uppskattar varandras sällskap lika mycket, därav den härliga stämningen när vi ses :)

Tårtan som jag och Emilija gjorde på lördagen hade totaldemolerat sig själv under natten och fick bli en marängsvish istället. Så nu är det nog tusan bevisat, jag är inte byggd att stå i köket. 

Städningen tog kål på mitt ryggslut. Blev fånge på soffan i några timmar efter kalaset. Fick typ lyfta mig upp med armkraft för att komma upp i stående. Träningspasset jag hade tänkt mig var bara glömma. 
Det är ju väldigt vanligt med ryggont när man är gravid. Har en app som informerar vad som händer med bebisen, mamman och lite tips till pappan varje ny vecka. Det slår nästan aldrig fel! Jag brukar googla och kolla appen när det händer nåt nytt med kroppen. 
T ex näsblod tre gånger på några timmar - graviditeten. 
Nästäppa från helvettet -graviditeten.
Ont i halsen/halsbränna - graviditeten. 
Nattliga kramper i vaderna - graviditeten. 
Ytliga blodkärl - graviditeten. 

Sen finns det ju de där grejerna som händer som ingen pratar om. 
Hårstrån som helt plötsligt växer där de aldrig växt förut. 
Ytliga blodkärl på ögonlocken så det ser ut som jag fått en smocka på inte bara vänster öga utan även höger. Förstoppning. Gaser. I can go on for a long time... 
Kanske ska skapa ett nytt ämne i bloggen "den nakna gravidsanningen", haha. Så får ni som aldrig upplevt det veta saker som ni kanske inte trodde och ni gravida där ute kanske kan skratta lite igenkännande :)

Nu börjar arbetsdagen, ha en bra sådan mina vänner ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar