måndag 30 mars 2015

Djävulen på axeln...

... som får mig att tänka negativa tankar om mitt utseende. Jag hatar honom. Ja min djävul är en han.
Han får mig att jämföra mig med andra gravida och andra tjejer över lag.
Han får mig att låta blicken i spegeln rikta sig mot mina ben som jag verkligen inte gillar istället för att fastna vid den fina magen.
Han får mig att känna mig inte tillräckligt duktig istället för att klappa mig själv på axeln för de träningspass jag genomför.
Han får mig att stirra mig blind på alla utslag och blemmor i mitt ansikte istället för att acceptera att det är en del av gravidprocessen och inget jag kan göra nåt åt.
Jag vill känna mig stolt över mig själv men han liksom låter mig inte göra det. Det finns alltid nåt att slå ned på enligt honom. ALLTID!

Är så otroligt less på att tampas med honom näst intill dagligen. Några tips hur jag blir av med honom?

Men nu ska inte hela mitt inlägg handla om det inte, nej nej :)

Vi börjar med min träning den senaste veckan.
Testade på Cardio Walking för första gången ikväll. Har sett fram emot att testa om det funkar med min gravida kropp och idag blev det äntligen tillfälle. Och ja, det funkade finfint. Kan ju inte direkt gå ner i 90 graders vinkel på benen som man gör i vissa moment. Men lite kan jag allt böja på dem och jag fick upp både flås och puls under passet. Riktigt kul, det ska jag försöka gå fler gånger på.







Från träning till politk, helt normal övergång. Varje gång jag ska skriva nåt som berör politik så brukar jag börja med att det inte är ofta jag skriver om politik och jag är inte speciellt insatt. Men nu känns det som det är lite då och då jag skriver om nåt som berör ämnet och jag funderar till och med på att skapa en "etikett" i bloggen.
Anledningen är nog att det känns som vårt svenska system, vår välfärd vår politik börjar skena iväg i fel riktning. Medborgare, kollegor facebookvänner har åsikter om varandras åsikter. Politik har blivit ett ämne man faktiskt diskuterar och inte bara tyst har en åsikt om. Jag tycker det är bra att vi pratar mer politik nu än förr det som är dåligt är att man ser hur lätt folk dömer varandra så fort man har en åsikt som avviker.
Det politiskt korrekta (pk) börjar få mig att bli spyfärdig helt ärligt. Jag är väldigt en öppen och fördomsfri människa och tycker att man ska respektera varandras åsikter även om man inte delar dem. Men pk är precis tvärt om mot det. Man ska tycka samma och det får inte sticka ut nåt märkvärdigt åt nåt håll. Bla bla bla... Haha, det var faktiskt inte ens meningen att skriva så mycket själv utan jag ville lägga upp en status jag såg på facebook som näst intill speglar mina känslor för Sverige just nu. Mathias Lindgren, jag känner inte dig men jag gillade verkligen det du skrev i fredags :)





Det får avsluta dagens inlägg för nu tänker jag ta en tidig knoppning i sängen för en gångs skull. Har somnat på soffan 10 kvällar i sträck nu. Tänkte liksom bryta trenden och då är det  bäst att lägga sig tidigt för annars är det kört. Haha. Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar