onsdag 25 april 2012

Backintervaller

Idag var det premiär för ett litet projekt jag dragit igång. Jag bjöd in några av mina vänner som jag vet gillar träning och frågade om de ville köra backintervaller tillsammans med mig på onsdagar en period framöver. Responsen blev kanon och idag på premiären var vi 10 stycken tappra.
Alla tycker det är ett kanoninitiativ och det var många leenden och uppmuntrande ord för att hjälpa varandra. Verkligen skitkul!!!

Vi körde så långt vi orkade efter egen förmåga 10 gånger. Jag kom faktiskt längre än vad jag trodde jag skulle göra så här i början. Det märks att jag gått ner i vikt kan jag säga för annars hade jag ALDRIG orkat.
Målet är att innan snön kommer så ska jag orka upp för hela backen. Det är 200 meter med en fallhöjd på 37 meter. Det ska gå :)

Det var verkligen jättekul att så många ville haka på. Jag vet flera som vill haka på redan nästa vecka. Intervallträning är ju så himla effektivt. Stenhård förbränning och konditionsförbättring på bara 30 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar