lördag 14 april 2012

vägen tillbaka - 11 veckor

Nuvarande vikt: 81,7 kg
Startvikt 26/10: 102 kg
Viktminskning: 20,3 kg
Viktminskning diet: 9,3 kg

Kvar till slutmål: 6,7 kg

Känns lite sådär att skriva ett sånt här inlägg samtidigt som jag sitter med en skål cheeseballs bredvid mig. Eller ja, skålen är ju tom nu men det var en massa cheeseballs där i nyss.
Lördag = ätardag
Igår körde jag ett hästpass med min PT. Det var helt sjukt tung och helt sjukt roligt. Han körde skiten ur mig rätt ut sagt. Damir var med och han började till och med skratta lite när han såg hur slut jag var. Jag uppdaterar med alla mått snart. Jag nådde inte riktigt det målet vi hade satt upp. Eller ja, det första målet nådde jag ju men inte det andra som han satte upp när jag nådde det första. Ni fattar :)
Men 0,7 ifrån är inte så illa det heller.

Veckans träning såg ut så här
Fredag: Vila
Lördag: Powerwalk och bröst, axlar, tc
Söndag: Powerwalk och ben
Måndag: Powerwalk och rygg
Tisdag: Powerwalk och spinning 60
Onsdag: Powerwalk och bröst, axlar, tc
Torsdag: Powerwalk och rygg

Gårdagens pass med PT har gjorde mig så sjukt peppad att bara öka öka öka. Vi har satt ett slutdatum på dieten nu och i och med det även satt lite mål.
Vi ändrade lite i träningsupplägget för att öka på förbränningen ytterligare. Det är just sånt här som man verkligen betalar för. Han tänker och jag gör!

Dietslutet är satt till den 15 juni, då har jag dietat i 20 veckor. 9 veckor kvar med andra ord. Känns grymt skönt att se ett slut på det hela och det gör mig bara ännu mer taggad att köra riktigt jävla grishårt nu sista veckorna. 9 veckor är ju ingenting. Haha!

Viktmålet har jag satt till 75 kg, det innebär att jag ska ner 6,7 kg på 9 veckor och det blir 0,75 i veckan. Jävligt hårt men det ska fan gå.

Är ni med mig??!!!!
Kör bara kör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar