tisdag 17 april 2012

Brutalt pass idag

Körde ben på gymmet idag. Varvade utfall och benböj i Smithen. Kör högreps nu, så inte så tunga vikter. Svettades som en gris. Den som säger att man inte för igång pulsen av styrketräning bör nog hitta nån som hjälper till med övningar. Fy fasen säger jag bara! Efter sista settet hängde jag flåsandes över stången.
Efter Smithen körde jag höftresningar och till sist varvade jag utsida- och insida lår i sittande maskin.

Körde även mage idag. Har fått en ny övning av min PT som är HEMSK.
En variant av den brukar finnas med på corepassen, Båten kallas den då. Nu kallas den ryssen, eller nåt med ryss iaf. Den är brutal!!!
Sitt på rumpan med fötterna en decimeter upp från golvet. Luta dig tillbaka med ryggen som i situpsläge och stanna där. Håll en viktboll i händerna och twista överkroppen från sida till sida. DEN ÄR HEMSK!!!
3 set sånna till utmattning, 3 set situps på pilatesbollen och sist 3 set sidoresningar i rygglyftställningen.

Tack och hej leverpastej efter det passet.

Just det.... Jag fick två komplimanger på gymmet idag. Sånt gillas skarpt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar