fredag 6 april 2012

vägen tillbaka - 10 veckor



Nuvarande vikt: 81,8 kg
Startvikt 26/10: 102 kg
Viktminskning: 20,2 kg

Kvar till slutmål: 11,8 kg
Kvar till delmål 13/4: 0,8 kg
Jag kan inte riktigt fatta att jag snart har en 7a först. EN 7A!!!!!?????!!! Det känns overkligt, det innebär att jag är på det tiotal som jag vill väga. Än är jag inte där, men snaaaaaaaaaaaart.
Väldigt skönt att det inte stannade upp så mycket efter förra helgens fest. Trodde faktiskt att det skulle göra mer skada än vad det gjorde. Men ingen är gladare än mig att det inte blev som jag trodde. Nu är det 0,8 kvar till PT´s mål om exakt en vecka. Det ska jag klara.

Veckans träning
Fredag: Powerwalk och rygg
Lördag: Powerwalk
Söndag: VILA
Måndag: Powerwalk och ben
Tisdag: Powerwalk och bröst, axlar, tc
Onsdag: Powerwalk och rygg
Torsdag: Powerwak och spinning

Träningen har gått bra. Lite jobbigt med händerna bara, men det börjar ju bli en vana nu. Men det är riktigt jobbigt att gå och ha ont hela tiden. Bröt ihop lite igår. Jag försöker bita ihop och inte klaga så mycket men ibland går det bara inte. Igår var en sån dag. Kan liksom inte ens skriva med en pennjävel utan att det gör riktigt ont. No fun! Tur det bara är en vecka tills jag ska träffa ortopeden.

Nu har halva min diet gått, ska prata med min PT nästa gång om ett slutdatum, men om jag får som jag vill så kör vi på i 10 veckor till. Då har jag dietat i 20 veckor, det vill säga 5 månader. Det tycker jag nästan får räcka. Då är jag klar veckan innan midsommar, perfekt tajming!

Jag är nyfiken på om han kommer sätta en ny målvikt på mig eller om det fortfarande är 70 kg som gäller. Han nämnde förra gången att han inte tycker vi ska satsa på en målvikt som jag vägde när jag var 18 år. Han sa att 75 kg vore mer realistiskt, men vi bestämde inget sådär klart och tydligt. Så jag vet ju inte riktigt vad min målvikt är.

Men jag kör på. Kör bara kör!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar