tisdag 24 april 2012

The "knöl"

Nu är det äntligen klart med undersökningar på knölen på min bröstkorg. Idag var jag på mammoenheten för ultraljud och röntgen (igen). Sån där mammografi gör man ju som standard när man passerar 40 års ålder så nu vet jag iaf vad som väntar. Man klämmer verkligen fast tuttarna i en apparat. Stod där och funderade på hur dem men bröstimplantat grejar detta. Jag med mina hängpattar tyckte det var obehagligt liksom.

Efter röntgen var det ultraljud på tutten och ingenting hittades där heller. Min knöl är helt enkelt en utbuktnad på bröstbenet. Den har funnits där ett tag trodde dem men har inte synts till förs nu när jag gått ner i vikt.
En enorm lättnad infann sig direkt. Jag trodde ju aldrig att det var nånting, men när man får det svart på vitt så känns det jävla bra.

Nu är det bara två onda händer kvar då. Ska ringa operationsplaneringen imorn och be om en tid efter midsommar. Hur man nu får tag i numret dit? Aja, det får bli morgondagens problem. Vet inte riktigt hur jag ska stå ut i två månader till. Jag vill väl iofs egentligen äta smärtstillande varje dag men Damir tycker tydligen inte det är så bra. Funderar på att skita i honom, det är ju iaf inte han som har ont. En tablett om dagen kan jag väl iaf ta tycker jag. Skitsamma, det är ju inte livet ut utan bara i två månader. Japp, så gör jag. Ska ta en nu på direkten, tjurade nyss ihop när jag skulle få ut kontakten till blendern ur eluttaget. Inte det lättaste att göra smärtfritt. När jag inte tar tabletter så har jag till och med problem att vrida om nyckeln i dörren.

Gnäll gnäll gnäll gnäll... Ni hör ju, det måste få ett slut detta. Jag blir fan galen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar