söndag 12 maj 2013

A very looooong Sunday!


Fick ett riktigt skituppvaknande imorse. Jag hade tydligen missat att jag kunde bokas som vikarie på extrajobbet från 07 och inte från 16 som jag trodde. 08.15 vaknade jag och såg att jag blivit bokad från 07. IIIIIhhhhhhh!
Lyckades trixa lite så jag jobbade mellan 8.30-11 på förmiddagen och sen gick jag på igen 16-21. Så jag har nyss kommit hem.

När jag kom hem vid lunch så tog jag och Emilija en cykeltur på vår nya cykel. Jag gillar verkligen att cykla så det kommer bli många turer för oss. Idag besökte vi moster Ann och Uffe, väldigt trevligt litet stopp :)

Drog till gymmet för att köra ett av två styrkepass som min nya utmaning kommer innehålla. Jävlar i gatan vad chockad min kropp blir av sån cirkelträning där pulsen är hög hela tiden. Har dem inte i huvudet nu men ca 7-8 övningar i följd i 4-6 varv, med en liten kort vila mellan varven. Idag körde jag 4 varv och jag var helt slut. Men det var kul och jag är sjukt peppad på mina 42 dagar som startar imorn. Idag var bara en liten tjuvstart :)

78,0 visar vågen och det vore ju fantastiskt roligt att inte väga mig igen förs utmaningen är över om 42 dagar. Men ja, I know myself, så det kommer ju blir helt omöjligt att inte väga sig på så lång tid. Vi får se hur länge jag kan hålla mig. Jag sätter inte upp nåt viktmål utan kör denna utmaning för att chocka kroppen lite och för att göra nåt nytt. Sen är det ju väldigt trevligt om jag skulle tappa några kilon på vägen.
När utmaningen är slut så drar vi på semester i några veckor och sen kommer jag nog vara sjukt taggad på en massa vikter på gymmet igen :)

Är det nån mer där ute som köpte tidningen med Mårten Nyléns utmaning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar