måndag 20 maj 2013

Fula ben!

Idag var det kanonvarmt när jag skulle åka till gymmet så jag tänkte att shorts vore en bra idé att ha på sig under passet. Redan på vägen till gymmet började jag ångra mitt val. Kände mig obekväm där ensam för mig själv i bilen?!!
Satt ner en stund utanför och pratade med mamma som tränat klart. Sa att jag kände mig obekväm, men det får gå helt enkelt. Det blev inte bättre när jag väl kom in. Gymmet som i stort sett känns som mitt andra hem kändes bara fel. Kändes som alla stirrade och tänkte "vad fan har hon på sig" eller "jösses vad tjocka ben hon har, det har man inte sett tidigare".
Så jävla rubbat att tänka så om sig själv och framför allt om andra. Men det var så jag kände passet igenom. Jag kunde inte ens köra mitt riktiga pass (Mårtens cirkelpass) utan jag improviserade lite och gjorde helt andra övningar.

Näe fy, idag var inget roligt pass. Så här vill jag inte känna igen, så det får bli kläder jag trivs i och en jävla massa benträning!

Fick massa snälla och gulliga kommentarer på både facebook och instagram, men hur gulliga dem än är så hjälper det inte mot bilden jag ser i spegeln.
Damir säger åt mig att köra mer vader, låren är kralliga men jag behöver köra vader. Han vet att jag hatar att köra vader så han måste peppa mig där. Jag uppskattar det han säger och nu har känslan jag hade på gymmet ändrats till en känsla av att verkligen vilja ändra synen på mina ben. Löpningen är jag igång med och den kommer göra sitt, men sen ska jag lägga in lite mer fokus på benen. Men det får bli efter semestern, för nu är det Mårtens 42 dagar som gäller. En vecka har gått, 5 kvar!




Efter det dålige passet på gymmet så fick det bli en sen kvällspromenad också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar