onsdag 22 maj 2013

Möra ben!












 
Måste ju försöka vänja mig med att visa benen nu när det lider mot varmare tider här i Svedala. Jag är väldigt trött i benen idag, det känns att jag kört hårt nu med träningen och lite annorlunda träning också förstås.
Det är styrkeövningar i båda mina pass (A+B) utfall, benböj, upphopp, höftlyft på boll mm. Det plus mina pass i spåret sätter sina spår. Jag hoppas att det kommer sätta sina spår även bildligt talat :)
 
Det är 4,5 vecka kvar på utmaningen och det känns fortfarande jättekul. Sen är det semester i några veckor och sen ska jag se till att forma till dem ordentligt i gymmet. Funderar faktiskt på att anlita en PT just i syftet att forma till benen. Vi får se, men det är iaf en tanke jag har och som jag är jäkligt sugen på.
 
Damir och jag har bestämt att våra helger ska vara träningsfria nu ett tag. Detta för att få mer tid till vår lilla familj, mer tid för varandra helt enkelt. Så det blir träning måndag - fredag. Det innebär att jag måste ändra lite i Mårtens schema, men det enda jag gör är att ta bort ett styrkepass i veckan.
Så de sista veckorna innan semester kommer se ut så här:
måndag - långdistanslöpning
tisdag - styrkepass A
onsdag - löpning
torsdag - styrkepass B
fredag - löpning
 
Helgerna - VILA!!!
 
Sen har jag även en tanke när det gäller mitt intag. Det handlar ju om att göra av med mer kalorier än vad man stoppar i sig, så enkelt är det. Hmm....
Jag ligger på ett väldigt stort underskott per dag nu och tänkte att jag ska vänja kroppen lite sakta inför semestern då intaget kommer bli bra mycket mer än mina ynka 1300 kcal.
Så min plan är att denna vecka och nästa ligga på 1500 kcal. Nästa två veckor ökar jag till 1700 och sista veckan kanske 2000. Då ligger jag fortfarande på underskott men inte lika stort underskott och kroppen kanske inte "chockas" lika mycket sen när vi drar på semester.
 
Bära eller brista, men det är min plan iaf. Självklart kör jag på med Mårtens schema alla 42 dagar.
 
Jag ställde mig på vågen imorse. Har mens och då går jag upp ca 2 - 2,5kg som jag genast tappar när mensen är slut. It sucks to be a woman sometimes, haha. Men vågen visade iaf 77,9 och om jag då drar bort mina två menskilon så är jag ju faktiskt nere vid 75-76 och nosar.
Jag kör på den teorin och håller tummarna att det stämmer. Om en vecka vet jag för då kan jag inte skylla på nåt om vågen skulle visa andra siffror :)
 
Nu ska jag ta mina ömma ben och krypa ner bredvid min älskling ♥
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar