onsdag 1 maj 2013

Lördag fast onsdag

Idag frågade jag efter en Harry Boy i tron att det var lördag. Hon i kassan tittade lite skeptiskt på mig och frågade sen
- En V85a eller?
- Öh, 85? Så heter det väl ändå inte?
Hann jag säga innan jag kom på att det inte är lördag. Haha, smartskaftet hej hopp!
Jobbade 7-13 idag, kändes jättebra. Jag gillar mitt extrajobb (känns sjukt skönt att kunna skriva så) jättemycket. Ibland är det extremt men då får man tänka till att det extrema för mig är andra människors verklighet. Man ska verkligen vara tacksam för det man har. Ska bli bättre på att påminna mig själv om det.

Efter jobbet så gick jag och Skruttan till hennes nya favorithak Sandlådan. Jag passade på att få lite solstrålar på min bleka hud medans hon grävde för fullt med sina prylar. Hon är lite som tjuren Ferdinand. När alla andra barn springer omkring och leker, gungar och härjar. Så sitter hon hellre där i sin sandlåda och leker med sina saker :)

 
Opeppad på träning men efter en vilodag igår så fanns det inget val idag. Bestämde mig för att ge Vilstaspåret en ny chans, 5an denna gång dock :)
Det gick jättetungt hela varvet, sjukt jobbigt. Men jag stannade inte upp en enda gång på 5,3km. Så det är jag nöjd med. Spåret i Vilsta är jäkligt backigt så tiden blir verkligen inte bra nån gång där, sen att känslan av att vara en elefant ute på en joggingtur gör ju inte heller tiden bättre. Men runt kom jag!
Enda snön jag såg var i backen och den smälter snart också bort och då ska jag banne mig ge mig på några backintervaller. Sjukt bra träning och sjuuuuuukt jobbigt!



 
Från löparspåret direkt till gymmet för att bränna av ett rygg/armpass. Träffade på farbror och Josefina som skulle köra ben så jag hakade på dem istället. Min farbror har sjuka ben så är det nån man ska lyssna på, så är det han.
Vi körde 10 set vadpressar och sen 10 set benspark med minst 15 reps i varje set. JÖSSES vilken smärta i låren. Vi körde superset i två olika bensparkar, vilket gjorde att det var grisigt jobbigt i övning 2 varje gång.
Jag och Josefina avslutade med lite rumpa också. Sjukt bra träningsdag trots opepp innan. Sånt gör mig extra glad :)
 
Nu ikväll gick vi hela lilla familjen ut till parken igen. Det gäller att passa på när dagarna är så här underbara.
Sen hem och pysslade lite. Fick bland annat upp denna här på väggen i köket. Hade bett Mr om hjälp med den men han hade "glömt" bort den. Haha, same story over and over. Men men, jag satte upp den själv istället :)

 
Nu ska jag verkligen njuta av mina sista dagar som mammaledig. Bara vara och bara njuta tillsammans med det finaste jag har ♥
 


 


 





 
Bästa ett och halvt året i mitt liv ♥



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar