torsdag 9 maj 2013

Ny utmaning på G

Jag har ju den senaste tiden varit lite less på att gå till gymmet. Jag får ofta kämpa med mig själv för att ens ta mig dit. Nu vinner jag ju iofs nästan alltid över den där känslan och går dit typ dagligen, men det blir inte lika kul när man inte har den där känslan. Det blir "måsteträning" istället för rolig träning.
Så nu tänker jag faktiskt köra 42 dagar med Mårten Nylén. Han är coach i Biggest loser och jag gillar verkligen honom.
6 veckor dag för dag har han skrivit ner i ett schema. Jag hittade det i tidningen Fitness Lifestyle, så om nån mer är sugen så köp den genast så kör vi tillsammans. Om nån här i stan är sugen så vore det skitkul att köra passen tillsammans också.
 
I tidningen finns även ett kostprogram, frukost, lunch, middag och mellanmål för en hel vecka. Men jag kör på med min kost och räknar mina kalorier.
 
 
Jag testade några övningar idag. Övningar som jag aldrig gjort och som jag inte vågar mig på när det är fullt med folk på gymmet. Haha, lite fåfäng är jag allt! Det var bland annat två övningar med pilatesbollen som jag kände att jag vill köra i min ensamhet först :)
 
Körde först på crossen i 45 minuter innan jag gav mig på några benövningar. Testade även Olga Rönnbergs "asskiller" och det var verkligen en rumpdödare. Jävlar vad den kändes! Och den kändes i bara rumpan, bra bra!
 
Kommer länka till den övningen en annan gång, nu ska jag hoppa in i duschen innan jag fastnar här i soffan.
 
Är grymt peppad på detta träningsschema och det kom verkligen perfekt i tiden nu när jag är lite less på hantlarna :)
 
Vore skitkul om nån mer vill haka på dessa 42 dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar