tisdag 4 juni 2013

En bra dag!

Idag har det gått bra med kosten, lite för lite kcal in kanske, men ändå bra. Har ju som mål nu att ligga på 1700 kcal. Mina två veckor på 1500 är över och nu kör jag 1700 i två veckor. Eller ja, inte idag då :)

 
 
Flera av er undrar ju mer exakt vad jag stoppar i mig så jag tänkte att jag skriver vad jag ätit idag. Jag orkar inte skriva upp vikten, det får ni räkna ut själva ;)
 
Frukost:
ägg, kaviar, havregrynsgröt, lågkalorisylt, lättmjölk
 
Mellis:
minikeso, äpple, mandlar
 
Lunch:
kyckling, sallad, aivar (sås), mandlar
 
Mellis:
kesella, banan, hallon, funlight
 
Middag:
kyckling, sallad, ugnsstekta champinjoner/lök/vitlök, beasås, bröd, ost
 
Frukosten och Middagen är där jag får i mig mest och det är också där jag behöver mest. När jag äter så här och med bra mellanrum mellan målen, så är jag inte sötsugen. Ofta när jag failar så är det för att jag väntat för länge med nåt mål, blodsockret är lågt och jag är sugen på precis allt utom det jag planerat att äta. Men håller jag tiderna så blir det också lättare att låta bli sötsakerna.
 
Träningen då?
Jag börjar faktiskt längta efter mina styrkepass igen. Alltså sådär riktigt tunga styrkepass. Jag har blivit erbjuden hjälp med träning och kost och jag kommer gladeligen ta emot den hjälpen. Men det blir efter semestern. Fram tills dess så är det Mårten Nylen som gäller :)
Idag var det ett cirkelpass igen, jag blandade övningar från båda styrkepassen och slängde in några egna favoritövningar. Och så ökade jag ett varv också, så nu är det 5 varv som gäller.
 
Idag körde jag:
Benböj och hantelpress i ett x15
Baksida lår på boll x15
Situpsmaskin x 40
Push ups x12 på fötter 8 på knän
Löpbandet 1 minut antingen maxlut och hastighet 6 eller utan lutning på hastighet 12
Stålmannen med böjda armar (får så ont i nacken annars) x20
Sneda maglyft i ryggresningsmaskinen x10 höger sida
Sneda maglyft i ryggresningsmaskinen x12 vänster sida
Ryggresningar x12
 
Denna cirkel körde jag alltså 5 varv, med vila endast när ett var är klart. Sen var jag helt färdig. Meeeeeen, Damir mobbar ju mig för mina vader så jag avslutade med 6 set vadpressar.
 
Mycket bra träningspass idag!
 
Vad har ni tränat idag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar