måndag 3 juni 2013

Det där med att bara "väga" resultat...

.... det har ju sina för- och nackdelar. En fördel är ju att man verkligen får svart på vitt om man minskar i vikt :) En nackdel kan ju vara att man blir lite ledsen när inte vågen visar så mycket minus fast det kanske ändå har hänt en hel del andra saker som inte är lika lätta att mäta.
Jag fick en kommentar på jobbet för några dagar sen...
- Fan du måste ju ha rasat i vikt nu så hårt som du kör!
Men det har jag ju knappast gjort, jag står nästan still på vågen. Skitsurt, jag hade ju hoppats på att komma under 75kg nu. Äntligen börja komma förbi där jag var för ett år sen, men jag ligger kvar på 77.

Självklart känns det surt men jag försöker att tänka på dem där resultaten som inte är så lätt att mäta. En sak är att kläderna sitter bättre, jag är lite nöjdare när jag ser mina lår i spegeln, jag känner mig "tightare" och sist men absolut inte minst... Jag har sprungit milen TRE gånger!!!

Det gäller att försöka se de positiva sakerna, men det är klart jag hade velat kunna svara kollegan att "JAAA, jag har rasat massor i vikt." Men men....

 
Igår bestämde jag mig för att testa springa Åvarvet-rundan, alltså den sträckan som loppet är. Å-varvet går av stapeln om två veckor och jag ville ha sprungit sträckan en gång innan dess iaf. Jag trodde inte jag skulle klara att springa hela vägen. Dels för att jag inte känt mig helt kry i kroppen, lite halsont och snuvig men mest för att jag haft sällskap av Malin de två tidigare gångerna jag klarat milen.
Men det gick!!! Och det blev personbästa med tiden också. 1 timme och 2 minuter sprang jag milen på. Det är en minskning med ca 10 minuter. Tjohooooo!
Å-varvet är en kvartsmara så det är 10,2km (som ni kanske ser på bilden).
Jag är så himla stolt över mig själv, 77kg är inte så himla lite när vi snackar löpning och visste känner jag mig trött nu så här på kvällen, men ändå. Sjukt stolt! :)


 
Vid 5-6km är jag som tröttast, så om nån av mina nära och kära tänkt heja lite på mig på loppet så ska jag be dem stå där :)
 
Imorn blir det gymmet och jag är faktiskt till och med lite taggad inför det! 5e veckan med Mårtens upplägg, nu är det dags att växla upp till 5 varv i cirklarna. Pjuh!

2 kommentarer: