fredag 28 juni 2013

Sarajevo

Idag har jag och Damir varit inne i Sarajevo hela dagen. Vi mötte upp Vildana vid lunch och spenderade flera timmar tillsammans med henne. Det var så himla kul att träffa henne igen. Hon har en underbar förmåga att få en att känna sig som hemma. Alltid välkomnande och hon såg till att jag förstod vad alla sa. Den egenskapen skulle Damir ha lite mer av så skulle jag hänga med lite mer i vad alla pratar om. Man blir lite utanför när alla sitter och skrattar och samtalar och man själv fattar ingenting. Ibland tänker han på att få med mig i samtalet men oftast skrattar han på med dem andra. Jag tänker inte jättemycket på det just då men som idag när Vildana översätter åt mig så blir det mycket trevligare för mig :)
Vi satt på lite olika caféer, åt glass och bara strosade omkring. Vädret har varit underbart och allt blir så sjukt mycket trevligare då.


Nu har familjen åkt till till moster medans jag är hemma med en sovande Emilija. Det är faktiskt riktigt skönt att vara helt själv. Jag har hällt upp ett glas vin och sitter ute på balkongen. Tog lite bilder så ni kan se vilken underbar utsikt jag har härifrån. Svårslaget! Man kan jämföra det lite med naturen i Österrike, för er som varit där :)

Imorn drar vi tidigt till Kroatien, det är ca 4h bilresa dit. Jag har packat det mesta så nu kan jag bara koppla av hela kvällen, precis som jag vill ha det.
Hann inte med nån träning idag, först blev jag lite sur men lät det va. Man kan inte stressa för att hinna med träning varje dag när man är här. Men det går så fort att komma "ur form" här borta. Min blivande coach/PT kommer få en chock när han ser mig när jag kommer hem, haha.

Det ska bli underbart med lite sol och bad nu. Extra härligt att Emilija har sin farmor och farfar här som gärna spenderar varenda sekund tillsammans med henne. Det betyder mycket egentid för mig och Damir. Win win!

Nu lite film, choklad och vin.
Träningsdag 2 får inte en enda cevapi, för det blev ju ingen träning. Hö hö hö :)
Massa kram!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar