söndag 22 juni 2014

3 av 3

Japp, nu har jag tränat tre av tre dagar. Midsommarafton, igår och idag!

Idag trodde jag inte att jag skulle hinna till gymmet, städade hela förmiddagen och en bit in på eftermiddagen också. Sen skulle jag på fotboll ute på landet och var även en sväng till jobbet också och fixade sånt som jag egentligen tänkt göra i torsdags. Men när jag stod och där vid sidan av planen och småpratade med en kille som också tränar på Power Gym så fick jag sån sjuk lust att dra till gymmet. Man ska fasen omge sig med folk som gör sånt som man själv vill göra, då blir det bra mycket lättare. Så när jag kom hem från matchen så fixade jag mat och myste lite med Emilija innan jag drog till gymmet. Cyklade 30 minuter som uppvärmning, sen körde jag 3 övningar triceps med 3-4 set på varje övning och 25 situps mellan varje set. Sen 4 set utfallsgång, även där med mage mellan varje set. Avslutade med sittande vadpressar, 7 eller 8 set blev det. Jag MÅSTE kör vader, det finns inga ursäkter nu trots att det är sjuuuuuuuukt tråkigt. Men jag måste verkligen prioritera mina alldeles för svaga vader. Så två gånger i veckan blir det 7-8 set vader.

Måste åter igen tips om fruktkvargen på Lidl. Så sjukt god och endast 81 kalorier på 100g. Vanliga lättkvargen innehåller 66 kcal, så bara 15 kcal mer och så sjukt mycket godare. Kostar ca 15kr för 500g, så väldigt prisvärt också. Sen har jag i sockerfri müssli så blir det ett perfekt mellanmål eller även frukost. Jag har alltid en burk står i kylen på jobbet. Sånna här saker är en räddning  när man vill sköta kosten, gott och nyttigt!
Här är den vanliga lättkvargen från Lidl. Bra även den med lite fun light eller att göra smoothie på.

Imorn är det måndag och första 5-dagarsveckan på väldigt länge. Så tillbaks till rutinerna och tappa några centimeter innan det är dags för semester. Kör bara kör!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar