tisdag 3 juni 2014

Virrpanna men ändå väldigt lycklig :)

Vilken dag!
Imorse hade jag behövt en droppställning med kaffe intravenöst rakt in i blodet. Fy bubblan vad trött jag var. Och ska jag vara lite hård mot mig själv så är klockan alldeles för mycket nu också. Så det får bli ett snabbt inlägg för jag måste verkligen bli bättre på att sova om nätterna. Det är inte snällt att träna hårt och sen inte låta kroppen vila ordentligt på nätterna.

Trötthet och lite semesteruppvaknande har lett till en lite småvirrig Nina idag. Fråga alla underbara tjejer ikväll på B.A.B.Y Runners träningen. Usch, jag hoppas alla kan förlåta mina lite smått virriga förklaringar till övningarna, särskilt stafetten. Hur svårt ska det va att dela upp lag med 4 personer i varje lag? Haha, för mig krävdes det typ 5 försök, hahaha!

Tog en hem fin liten pokal på jobbet idag, eller vann tillbaka rättare sagt. Första gången jag vann den var jag 11 år och så vann jag den igen idag på jobbet i vår Westermo Tabletennis Cup. Är väldigt sugen på att börja lira igen. Nån frivillig som vill slå lite bollar med mig i Munktell Arenan?
Richard vann herrklassen och den finalen blev en riktig höjdare att kolla på. Riktigt imponerande spel. Kul att fler och fler kollegor faktiskt går ner till pingisbordet och lirar lite på rasterna :)

Ikväll var Carola på plats, underbara härliga energiknippet Carola. Foglossning och sammandragningar stoppar inte denna tjej från att komma på tisdagar. Hon anpassar många övningar så hon kan genomföra dem och många gånger står hon och hejar på vid sidan av. Guld värd ♥
Passet idag:
Uppvärmning med jogg som vanligt sen körde vi en ny övning där alla fick springa ut i skogen och hämta nåt valfritt som skulle funka som "hinder" i övningen. Sen la vi våra hinder på backen och turades om att springa över alla i ett ganska högt tempo men med trippingsteg på tå. Kolla videoklippet så ser ni vad jag menar :)

Sen körde vi stafetter i våra lag som det tog några gånger innan vi fick till. Men när vi väl var igång så körde alla på stenhårt och vi fick ihop 18 omgångar och det var riktigt jobbigt. Sjukt kul att köra i lag och riktigt jobbiga intervaller. Precis som det ska vara :)

Sen fick varje lag komma överens om en styrkeövning som hela gruppen skulle köra. Den har vi kört några gånger förut och det är jättekul att dela lite på "ledarskapet". Utfall, massor av plankor, benböj, burpees, mountainclimbs, höga knän och massor med tåhävningar. Kan säkert ha missat nån övning nu men bra blev det och tjejerna kämpar på så himla bra!

Efter passet skulle jag hämta lite kläder på gymmet och passade på att mata ut lite mer av magen genom 25 minuter bara mage. Hejja hejja!

Tack alla underbara familj, vänner, kollegor och B.A.B.Y-vänner att ni gör mina dagar så himla bra. Nu sängen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar