måndag 23 juni 2014

Nedräkningen har börjat...

Om 9 arbetsdagar är det dags för del ett av årets sommarsemester. Det ska bli mysigt att få umgås med denna lilla sömntuta hela dagarna :)
Damir tar dock över efter bara en vecka då jag får återgå till jobbet igen i två veckor. Seeeeen börjar del två av min sommarsemester. Det är tur jag trivs så himla bra på mitt jobb, det känns inte ett dugg jobbigt med själva jobbandet. Det som är lite jobbigt är att jag skulle vilja ha mer tid med skruttas. De två sista veckorna är vi nere i Jugge där både farmor och farfar OCH mormor och morfar vill ha sin del av Emilijakakan.

Idag fyller Emiljas kusin Bella 11 år så vi åkte ut dit på kalas direkt när jag kom hem från jobbet. Vi stannade knappt en timme för att hinna träna båda två. Prioritering är vårt andranamn :) 
Damir släppte bara av mig och Emilja hemma så åkte han till gymmet direkt. Älskar mina kvällar, eller rättare sagt min timme med skruttas innan det är dags att sova. Nu har vi börjat läsa en saga varje kväll. Mys ♥ 

Det blev inte så sen träning som jag hade trott, Damir körde på bra så jag kom iväg vid 20-tiden. Hade ingen direkt plan och kände mig inte ett dugg peppad på träning ikväll. Men väl där så joggade jag lite som uppvärming och bara av det så vaknar ju kroppen till och man taggar till. Sen körde jag 4 ryggövningar och 2 axelövningar. Jag blev inspirerad av ett videoklipp på Instagram där den nye Gladiatorn Herkules, i verkligheten heter han Marcus Olausson hade lagt upp en videoklipp på sin favoritövning för axlarna. Klippet hitter ni här http://instagram.com/p/pjf5jkt-qH/. Det är alltså en övning som innehåller 4 olika rörelser. Jag körde med ynka 3-kiloshantlarna och 6 reps men jävlar i min lilla låda vad den tog. 4 set körde jag och fick ett fantastiskt tryck i axlarna. En mycket bra övning, testa den!

Imorn är det dags för B.A.B.Y igen och äntligen är jag på plats igen. Hel och taggat till tänderna å ett bra pass. Hoppas det kan få bli nån grad varmare bara, det är ju fasen höstigt ute nu :( 
Håller tummarna för sol helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar