onsdag 25 juni 2014

Onsdag...

Jepp, I know, så sjukt fyndig när det gäller att komma på rubriker på mina inlägg...

Vad är det för väder juni bjuder på egentligen? Det är kallt, regnigt och ger en en höstig känsla istället för sommarkänsla. Usch!
Nästan 1/3 av sommaren har passerat så nu är det dagt att vädret steppar upp lite och visar vad det går för. Med start i morgon tack!

Jag fick iofs lite sol på mig på min lunchpromenad, men det var sjukt blåsigt så det var dragkedja ändå upp till haka för det blåste så kallt. Men en väldigt skön promenad ändå. Att ta sig ut på en promenad på lunchen ger så mycket mer än bara motionen, man blir piggare i skallen och eftermiddagen rullar på mycket bättre. Har ni möjlighet att flexa ut runt lunch så gör det för att komma ut lite. Det är värt att släpa på lite träningskläder fram och tillbaka faktiskt.
Det känns otroligt lyxigt att ha den här miljön direkt utanför dörren på jobbet. Underbart!

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag planerade den här veckans träning. Men kom av mig lite idag och kände inte för att träna alls. Men jag vill vila på fredag så det var bara bita ihop och åka dit. Jag började med att cykla 20 minuter, sen körde jag 4 rätt tunga set baksida lår, 2 väldigt lätta set front squats, 5  tunga set rumpa i chinsmaskinen och sen avslutade jag med 5 rundor med utfallsgång.
Hanna frågade om vi skulle köra ben idag och då tackade jag nej. Kändes lite dumt att ändå gå dit och köra ben men jag är väldigt rädd om mitt högra lår, så jag kör väldigt anpassat nu för att bygga upp. Då är det lättast att köra ensam, annars blir det lätt att man anpassar utifrån sin träningspartner och då blir det också lätt att man gör nåt dumt.
Men det kändes bra, körde ju mest baksida men lite aktiveras ju även framsidan även då och det kändes som sagt bra. Nån mer vecka så här så är jag nog tillbaka sen.

Just det ja, sen har jag ju ett omdöme om min VIP-present från RFSU och Reddville. Den genomskinliga rakgelén får 5 hyvlar av 5 möjligt. Jag gillade den riktigt mycket. Det var genomskinlig, kladdade ingenting, luktade gott och man blev len som en babyrumpa efteråt :)

Nu ska jag bege mig till sängen så jag får sova lite fler timmar än jag brukar. Det känns som jag behöver det i det här höstmörkret. (inte ett dugg bitter inte)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar