lördag 21 juni 2014

Cardio

Ikväll hade jag bestämt träff med en kompis vid 18-tiden och bestämde mig för att dra till gymmet och köra på crossen i 45 minuter före det. Medans jag stod på crossen så fick jag återbud och bestämde mig för att cykla lite också. Men när 45 minuter kom så fortsatte jag 15 till innan jag hoppade över till cykeln och trampade 30 minuter. Så 1,5 timme cardio ikväll kändes riktigt bra. Det är dags att fånga upp det här skenande skeppet.

Jag snubblade precis in på en träningsblogg där skribenten Linda Grane utmanade sina läsare till mer träning och till att avstå nån mindre god vana, typ godis.
Jag blev inte så sugen på utmaningen, hör och häpna. Men hon skrev ut några tips på korta intensiva pass till dem tillfällena då man inte ha så mycket tid över.
Jag ska verkligen försöka bli bättre på att lägga in såna här pass när jag har bråttom än att inte träna alls.

Tabata (24min):
(Varje övning utförs i 20s, vila 10s och upprepa sedan övningen igen, totalt 8gånger i rad innan du snabbt byter till nästa övning)
Starjumps
Burpees
Utfallshopp
Höga knän
Sprintstart
Plankan
 
"Minuten" Intervallpass (15min):
(Varje övning utförs i 1min och nästkommande övning påbörjas direkt utan vila. Totalt 4 intensiva minuter, vila 1 min när varvet är utfört, upprepa. Totalt 3 varv.)
Burpees
Armhävningar
Utfallshopp
Plankan
Vila
 
Spring (25-30min):
En springtur med 15st 15/15 intervaller i mitten av passet (totalt 7.5min intervaller), dvs spring riktigt snabbt i 15s och jogga sedan lugnt 15s, upprepa 15ggr.
 Jag ska bli bättre på att köra obekväm (för mig) träning istället för att bara vila. Men nu ska jag krypa ner i sängen, är så sjukt trött efter midsommarafton igår att jag tror jag skulle kunna somna stående. 

Hoppas ni har haft en härlig lördag mina vänner ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar