tisdag 17 juni 2014

Malmö

Sist jag skrev så satt jag på tåget på väg till Malmö, nu sitter jag på tåget på väg hem från Malmö. Det har varit trevliga dagar in the south. Mycket jobb såklart men en supertrevlig kväll igår efter jobbet.
Tåget ner var över 2h försenat så då var det bara krypa bums ner i säng. Somnade lika bums gjorde jag också, för jag vaknade vid 3-tiden och då var lampor tända och tv´n på. Haha, tröttmössa är mitt nya andranamn.
Igår var det som sagt jobb hela dagen och det känns kanon att jag fått med mig en hel del nya kunskaper hem. Jag vet en produktionsledare som kommer bli glad över en grej iaf, haha. Att få mitt jobb att flyta på så smidigt och effektivt som möjligt är nåt jag alltid strävar efter. Så den här resan var verkligen värd sin tid. 
Jag fick låna en cykel på Beijer och cyklade till hotellet efter jobbet och bara bytte om lite sen kom Jimmy och hämtade upp mig. Sen cyklade vi ner till stranden i Västra hamnen, helt underbart!
Jag älskar ju strandliv och sjöliv, så det var riktigt trevligt att bara slå sig ner där i sanden och småprata lite. Sen cyklade vi in mot stan, genom nåt jättefin och STOR park på väg mot Lilla Torg. 
Malmö överraskade mig med att vara så fint som det var. På Lilla Torg satte vi oss i solen och tog en kall öl, sen gick vi rakt över till skuggan och åt på en indisk restaurang, sen tillbaka till solen igen för ett glas vin. 
Sen cyklade vi hemåt hotellet igen och Jimmy cyklade hemåt. 
Tack för en jättetrevlig sightseeing i Malmö Jimmy :)
Somnade typ direkt när jag kom hem, tror inte ens klockan hann bli 22 :)

Idag jobbade jag förmiddag sen tog jag en promenad till tåget som avgick i tid. Tjohoooo! Och här sitter jag nu och skriver. Snart är vi framme i Linköping där jag ska byta tåg. Hoppas nästa också är i tid så jag kommer hem skapligt. Lite tråkigt att jag inte får sova med familjen i natt heller. Sista kvällen som hus- och kattvakt i Gillberga. Men imorn, efter AW så ska jag hem och mysa med min familj. 

Ikväll missar jag träningen med B.A.B.Y och det känns ju inge kul. Jag behöver verkligen ta tag i det här skenande tåget nu. Känner mig jättelös och tjock i kroppen igen. T'änk vad lite avsaknad av träning gör med känslan i kroppen. Usch, hatar att känna mig så här obekväm med mig själv. Men nu är kroppen hel igen så det finns inga hinder till fullt ös!
Men först ytterligare 3h stillasittandes på tåget :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar