tisdag 23 juli 2013

Äntligen är dem mina!!!!!!!!

När brevbäraren ringde på dörren och gav mig mitt lilla paket så skuttade jag av glädje (iaf inombords). Provade dem direkt och de känns kanon, tajta som tusan vilket är perfekt så dem inte blir för stora nu direkt när semesterkilona försvinner igen. Åh jag är så himla glad att jag bestämde mig för att köpa dem. Damir är inte så glad på mig att jag betalade 1200kr för två par tights, men det får han leva med för jag är iaf superlycklig över mitt inköp.

 
 
Så fort jag fick tillfälle så drog jag iväg till gymmet för att inviga dem. Tog en powerwalk dit på ca 45 minuter och sen körde jag ben.
Jag supersettade benspark i två olika lägen, först en vanlig benspark och sen en där man sitter djupare med rumpan så man sparkar mer uppåt. 15 reps i varje maskin x5 set. Med andra ord 150 bensparkar och det känns kan jag lova. Jag körde väldigt lätta vikter men det känns som jag körde tyngre än nånsin.
Sen direkt till samma upplägg fast med vadpressar istället, två olika övningar 15 reps x5 set vilket gav även där 150 st.
Avslutade med 125 siptups.

Det känns så jäkla bra att vara tillbaka på gymmet. Träningsmotivationen är på topp, dietmotivationen kommer väl snart den också (hoppas jag). Men än så länge är det ingen fara, det är i september jag kör igång med en diet så än så tänker jag inte så mycket på det mer än att jag inte ska moffa. Nu sitter jag med ett glas rött och mår jäkligt jäkla bra faktiskt :)

Hur mår ni där ute, jag ser att ni är här. Tränar ni nåt i sommar?

4 kommentarer:

  1. Väldigt fina! Tränar på nästan som vanligt men kosten är åt skogen men som du skriver vi är ju "lediga" :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dem :)
      Haha, kosten är verkligen alltid åt skogen på semester. Men som jag sa idag till Damir, vi kör på 48 veckor om året, så vad gör dessa 4 veckor? :)
      Kram

      Radera
  2. Vilken flyg resa och fint avslut. :)

    Det tog ett tag innan jag kom igång med mina morgonpromenader, kör på motionscykeln och vanliga men maten är år helsike, men vad gör det nu? Tar det sen...
    Nu ska jag göra mig i ordning för en "matresa" förätt på ett ställe, varmrätt på ett annat och dessert på ett tredje, fast vi åker bil mellan inte cykel som tydligen är vanligt.

    Ha en fin dag Nina! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, har du en motionscykel hemma? Det måste ju vara kanon, kolla på tv och träna samtidigt :)
      Precis, vi tar det sen :)

      En sån matresa ska jag också testa nån gång, hoppas det smakade.

      Tack Sara!

      Radera