torsdag 25 juli 2013

Taxinge slott


 
Igår packade vi in oss i bilen för att ta oss till Taxinge. Ett resmål vi pratat om att besöka i tre år. Tre år utan att ta oss dit, men nu så. Nu kan vi pricka av det på listan också :)
Taxinge slott ligger helt underbart fint vid vattnet, jag gissar på Mälaren? Men det var inte utsikten vi var ute efter, den kom som en positiv överraskning när  vi väl var där. Anledningen till vårt besök var Taxinges slottscafé... Buffé med kakor och tårtor, bullar och massa mums. Det fanns verkligen massor att välja på, vi valde några olika sorters kakor, en tårta och en bulle. Bullen var godast, faktiskt den godaste jag ätit i hela mitt liv. Skulle lätt kunna åka tillbaka för att bara äta bullar, haha.
 
 
Vår lilla gottegris mådde precis lika bra som sin mor och far bland godsakerna :)


 
När vi kom hem hamnade Damir i sockerkoma på soffan så jag och Emilija åkte till syrran. De har fått nya hyresgäster bestående av 3 ston med var sitt föl.
De har fått det så fint ute på sin gård nu, ständiga projekt men det syns redan nu en jätteskillnad. Emilija och Fille badade i en liten minibassäng. Finns det hjärterum så finns det stjärterum. Nu har ju iofs Emilija en väldans respekt för sin 2,5 år äldre kusin så hon höll sig mest undan när han kom. Men en liten snabbis satt de tillsammans iaf, lagom länge för att jag skulle hinna ta en bild :)

Sen drog jag direkt till gymmet, fick sällskap på träningen med Farbror och Josefina. Vi körde triceps och baksida lår med ledning av farbror. Det var snabbt och effektivt och nu börjar träningsvärken smyga sig på. Men det är bara en härlig känsla nu när man är på väg tillbaka. Kör bara kör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar