söndag 21 juli 2013

Jobbdagar imorn

Idag tog jag och Damir fyrhjulingen ner till Hjälmaren som bara ligger några kilometer från mamma och pappa. När jag var liten så cyklade jag och min grannkompis Sara ner dit flera dagar i veckan på sommarloven. Vi satt på en stenen man ser till vänster en bit bort i bilden. Det var verkligen nostalgi att stå där nere vid vattnet igen. Så himla fint när det är sånt här väder också.
Sen åkte vi tillbaka och badade i poolen där vi har härligt 28 grader nu. Perfekt för en badkruka som mig :)
Emilija är orädd för vatten så det gäller att ha koll på henne precis hela tiden. Det är inte så att hon springer mot poolen hela tiden men just det att hon inte är ett dugg rädd så kan hon ju få för sig att plaska i även utan oss. Hemska tanke.

 
Imorn ska jag tillbaka till jobbet för att vara med på en lönekörning innan jag blir ensam ansvarig. Det blir perfekt att få repetera en gång till med Kerstin. Eftersom vi har lämnat Mazdan i Sarajevo nu så ska jag börja åka buss till och från jobbet. Kollade tidtabellerna nu och det var väl sådär. Som tur var blir det lite bättre när sommartidtabellen tar slut och det blir ordinarie tabell igen.
 
Nu ska Damir gå ner på 80% jobb, eller om två veckor när hans semester är slut. Jag behöver komma upp i heltid nu och avståndet försvårar det jäkligt mycket. Jag kommer behöva nåt nytt ställe att jobba på för jag kommer inte vara hemma till 16 då man börjar när man jobbar ett kvällspass inom vården här i stan. Det känns ju lite sådär faktiskt. Jag håller alla tummar jag har för att det kan lösa sig med extrajobb i produktionen på mitt nuvarande jobb så jag slipper tänka på all jäkla restid som försvinner.
Jävla strul helt enkelt, baah!
Jag kan liksom inte komma på några lösningar heller på vilka tider jag skulle kunna jobba för att komma upp i heltid, förutom på mitt nuvarande jobb såklart. Jag är hemma vid 16.20 om dagarna så jag kan tidigast börja vid 17 nån annan stans. Jag vill ju inte jobba varje helg heller. Baah, igen. Nån som har nåt bra förslag på vad jag kan söka för extrajobb?
 
Imorn tar jag iaf en buss 06.10 från stan och så kommer Damir och hämtar mig. Vi börjar där :)
Frågan är ju bara hur jag ska kunna somna skapligt ikväll för att komma upp vid 05 imorn?
 
Wish me luck!

2 kommentarer:

  1. cykla? vet inte exakt hur långt du har o om det är säker väg, jag tycker alltid jag sparar tid på att cykla istället för att åka kollektivt, förutom när jag pendlade till västerås dårå :), men allt inom 10km känns rimligt att cykla beroende på hur bussen åker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt så, cykla är oslagbart när det är lagom avstånd. Men jag har över 3 mil till jobbet och det är lite väl långt tycker jag. Men tog bussen idag och det kändes helt ok :)

      Radera