måndag 15 juli 2013

Grillat lamm

Idag har vi haft Dzevads moster och kusin med fru här. Även Damirs moster med man och kusin. Grannen/bästa vännen och hela hans familj med barnbarn. Så fullt hus med andra ord. Dzevads kusin som bor i Österrike är en riktig grillmästare så han stod för grillningen av lammet. Sjukt gott blev det. Enda kryddan är salt och så snurrar den över glöden i ca 4 timmar.






Hann med lite solning idag också, det gäller att ta vara på de sista soltimmarna här nere :)
Jag var sugen att kolla på film nu ikväll men klockan är sent och jag vette tusan om jag orkar. Igår kollade vi på Here comes the boom. En komedi som man visste redan i början hur det skulles sluta. Men den var helt ok och man fick sig några skratt.
Här om kvällen kollade vi på baksmällan. Vet inte om jag redan har skrivit det, men 3an var helt klart sämst av dem. 

Idag gick jag och tänkte lite på mamma och pappa. Saknar dem faktiskt och jag vet att dem saknar Emilija. Pappa ska hämta oss på Arlanda så jag förstår ju att mamma är lite avis på honom som får träffa Emilija först. Och så ikväll så hade jag fått ett sms från mamma.
"Får jag plats i bilen på onsdag?". Haha, självklart får hon det. Bästa mamma. Det är lite lustigt när man går och tänker på henne och så hör hon av sig. Det händer lite då och då för henne och mig.

Nä, jag skiter i filmen och skjuter lite arga fåglar istället.
Hugs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar