måndag 22 juli 2013

Tar lite semester igen :)

05.10 ringdel klockan i morse, trött var bara förnamnet. Somnade inte förs sent igår heller, så det var nästan en sovande frukost idag. Men jag cyklade iväg till bussen i god tid, klockade mig så jag vet hur lång tid jag behöver på mig i fortsättningen. 9...nånting tog det här hemifrån lägenheten tills det att jag satt på busshållplatsen och väntade, sen ytterligare 45 minuter innan jag stämplade in. Så 1 timme från dörr till dörr får jag nog räkna med.

Första dagen på jobbet gick bra, jag har inte glömt bort allt jag lärt mig iaf. Men känns jäkligt bra att jag valde att avbryta semestern för en sista repetition tillsammans med Kerstin. Det är så himla komplext hela tiden och ingen vill ju att det ska bli fel på lönen, så det bara måste bli rätt.

Tyvärr insåg jag idag att mina förhoppningar att kunna öka på min tjänst lite i höst inte kommer att ske. Blev lite låg först, eller jag blev rätt mycket låg för det hade inneburit att jag inte behöver jaga annat jobb, men men. Det är bara söka på, nåt hittar jag förhoppningsvis.

Jag hittade en nattjänst på 50% inom socialpsykiatrin. Jag ringde upp för att kolla hur schemat ser ut men de hade gått för dagen. Ska ringa imorn igen. Arbetstiderna var 20.30-6.30, alltså 10h (9 om man har en timmes rast). Jag skulle bara behöva ett sånt pass i veckan och skulle det vara ett ok schema så skulle det nog passa mig rätt bra nu. Men som sagt, jag ska ringa imorn och fråga lite mer om schemat så får vi se om jag ska söka tjänsten.

Damir och Emilija kom och hämtade mig på eftermiddagen så åkte vi till mamma och pappa och badade. Jag solade bara, haha, så jäkla oväntat!
Emilija har blivit en riktig liten pappagris. Pappa hit och pappa dit. Det är underbart att se dem tillsammans. Hon låter honom inte vara ifred långa stunder inte :)

Bestämde mig för att springa idag, det går inte att dra ut på det längre nu. Det är bara bita i det sura äpplet och köra på. Kom på att jag fortfarande hade cykeln parkerad på stan så jag sprang en runda och hämtade den sen så cyklade jag en omväg hem för att få ihop lite träningstid. 3,5 km löpning och ca 5km cykling tog mig 40 minuter. Ett lagom pass och det kändes över förväntan när jag sprang också. Då tänker jag på flåset och orken. Sen att det kändes som jag var en geléklump som var ute och sprang kändes väl iofs mindre bra. Jag är så sjukt lös i kroppen, det känns som jag dallrar i hela kroppen när jag sätter ner en fot.
 
Men men, man måste ju börja (om) nån stans. Kör bara kör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar