söndag 28 juli 2013

Sista semesterdagen

Sitter här på soffkanten och väntar på att duschen ska bli ledig. Tog en liten löprunda till gymmet ikväll och så lite rumpa och mage innan jag gå/sprang hem i regnet. Det är rätt skönt att träna sent nu när man känner sig i sån himla oform att det suger på riktigt. Men men, jag gjorde valet att äta som jag gjort under semestern och då är det bara att bita i det sura äpplet och traska nedåt igen. Men jag behöver ju inte gilla det för det :)
Det enda jag gillar med min kropp just nu är solbrännan och mina nya byxor. Men jag är nästan lite tveksam till att ha dem på mig nu när jag är så svullen, de förtjänar bättre. Men men, jag spar de andra jag har tills jag gått ner några kilon iaf. Det får bli första målet, se en 7a först på vågen och belöningen blir då att få använda mina andra par nya byxor. Jupp jupp!


Damir har gjort en beställning från MMSports, det mesta är proteinpulver i lite olika smaker och vassle och cassein, men han brukar göra storbeställningar så blir det lite rabatt och fraktfritt. Dubbel choklad är4 favoritsmaken iaf, men jag måste ta av de andra också annars skäller Damir på mig att jag chokladen tar slut så snabbt. Haha, inte ens som vuxen får man göra som man vill.


Var även ute på en runda i morse, men promenad den gången. Vaknade strax innan 9 och ingen annan var vaken så jag smet ut direkt en timme. Perfekt! Nu är det liksom dags att ta tag i det här innan det blir så mycket att det känns omöjligt.

Sista semesterdagen idag och den spenderades ute i Gillberga, som de senaste dagarna också har gjort. Det är så skönt där ute och Emilija kan känna sig fri att göra lite som hon vill. Vi tog en sväng med fyrhjulingen och passerade då ett hallonsnår. Jag ÄLSKAR hallon, bättre än jordgubbar till och med. Men det var fullt med brännässlor så man kom inte riktigt åt dem. Så jag svidade om till pappas arbetskläder och satte igång att röja nässlor. Sen tog jag åkgräsklipparen och körde några varv runt buskarna så nu är det ett jättefint hallonsnår.
Mamma tyckte jag såg ut som en riktigt bondunge, snällt av henne att fortfarande kalla mig unge :)

Haha, mammas handskar, mina stövlar och resten är pappas :) Allt för dessa underbara bär, så sjukt gott!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar