måndag 29 juli 2013

Tröttmössa

Efter första dagen på jobbet efter semestern så är jag nu helt slut. Säkert har träningen och den tryckande värmen med saken att göra också, men jag är verkligen helt färdig. Upp 05.10 för lite frukost innan jag cyklade till bussen. Kroppen är inte van att gå upp så tidigt, jobbade till 14 sen tog jag bussen till Gillberga för lite bad med Damir och Emilija som varit där hela dagen.

Tog en promenad till gymmet, tog en omväg så det tog ca en timme sen körde jag bröst och vader. Jag kommer få träningsvärk big time. Jag känner redan i vaderna och bröstövningarna tog så jäkla bra att det garanterat kommer bli stelt redan imorn. Jag körde:
Stående flies x4 set
Sittande flies x4 set
Bänkpress x4 set
Pec deck x4
Stående vadpressar x4
Sittande vadpressar x4

När jag körde vader så körde jag 15 reps sen stod jag statiskt i 15 sekunder och så avslutade jag med 5 snabba reps. Det tog sjukt bra. Ska faktiskt variera mina övningar lite på det sättet, köra halvreps och lite statiskt. Det funkar ju skitbra när jag kör plankan så det borde det ju göra med andra muskelgrupper också. Jag testar lite iaf så får vi se hur det känns.

Första dagen på jobbet gick kanon, imorn är sista dagen som Kersin jobbar sen är jag helt själv. Det är både lite skrämmande samtidigt som det ska bli skönt att få göra på mitt sätt. Installera mig på min arbetsplats och ha saker och ting som jag vill ha det. Det kommer nog gå finfint. Dyker det upp nåt problem så får jag ta det då, försöker intala mig själv att man kan faktiskt inte kunna allt direkt :)

Jag körde iväg Damir lite ikväll, han hade tänkt åka till gymmet vid 21 men jag kände att jag hade ett stort behov att få vara lite själv så jag sa åt honom att han kunde ju ta en promenad till gymmet så får han lite förbränning också. Först tittade han bara på mig som om jag var galen men sen bytte han om och begav sig. Haha, så nu har jag fått lite ensamtid här hemma. Jag kollade på ett avsnitt av LOST och nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och titta på ett till i sängen. Klockan ringer 05.10 imorn också och jag orkar inte vara lika trött som jag var i morse.

Hoppas ni har en bra måndag där ute. Hugs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar