tisdag 25 mars 2014

B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna

Ja då var det tisdag igen och jag sitter och småslumrar lite i soffan efter ett härligt pass med mina underbara tjejer i Runners Team Eskilstuna. Vilket gäng alltså! Underbara tjejer ♥

Efter önskemål så körde vi en favorit i repris. Passet var nästan exakt som förra gången med endast några ändringar, ett riktigt kul pass :)

Dagens upplägg:
Uppvärming i form av jogg, lite indianhopp, armrotation åt alla håll, upphopp och utfall.

Intervaller
Vi delade upp oss i 3 grupper och varje grupp startade vid var sin startposition. 
1. Backintervaller, spring uppför och jogga nedför.
2. Korta rusher, fullt ös 50m och gå raskt tillbaka. 
3. Jogga 
Efter 5 minuter roterade vi och gjorde så tills alla hade kört alla 3 "stationer" två gånger. 

Styrka
Breda och väldigt djupa benböj 
Håll statiskt i djupt läge
Flytta ihop fötterna lite närmare varandra, fortsatte direkt med djupa böj igen
Höll statiskt igen och sen flytta ihop fötterna.
Det här upprepade vi 4 gånger och för varje gång så flyttade vi ihop fötterna lite. 

Idag hann vi inte med stretchen men jag uppmanade alla att köra egen stretch, ibland hinns det inte med, idag var en sån dag :)

Här är två filmklipp från passet, det första är i backintervallerna och det andra klippet är från intervallerna på plan mark. 





Nu ska jag krypa ner i sängen och sussa gott, fy vad trött jag blev :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar