onsdag 12 mars 2014

Vilken dag!

Så här har jag haft mitt ben lindat i två dagar nu. Säkert till ingen nytta eftersom det hann gå en hel dag innan jag fattade att linda är bra. Sen gjorde jag ett annat stort fail direkt när det hände, jag stretchade lårmuskeln...! Det fick jag också reda på lite sent att det ska man absolut inte göra vid en muskelbristning. 
Men lyckligtvis känner jag absolut ingenting längre, så förhoppningsvis var det en väldigt liten skada. Hoppas hoppas! 
48h helvila för benet är nu avklarat så skiner solen imorn ska jag testa en liten prommis. 
Gymmade både igår och idag, sjukt vad jag tappat i styrka sen löpning och pass kom in i mitt liv. Men man kan inte få allt här i världen, så nu är det fokus på löpningen. 

Jag har inte skött kosten alls bra, sover dåligt och äter ännu sämre. Jag känner mig lös i kroppen igen. Ok, mensen är på g igen så kanske är det ingen jättefara. Men jag vet med mig hur illa jag ätit så den biten måste jag verkligen ta tag i omedelbums! Ska jag utvecklas i löpspåret så får jag inte väga mer än så här. 
Tänk att jag ska ha så jäkla svårt att hålla kosten. Blir så irriterad på mig själv :(

Det var jag det, sen har vi lillskruttan som är riktigt ur form. Det har hon egentligen varit hela 2014 men nu på senaste har vi knappt känt igen henne. Hon bara gråter och gråter, vägrar äta och febrig varannan timme typ. 
Bokade läkartid i förmiddags och det konstaterades att hon har lunginflammation. Stackarn, inte konstigt hon varit ledsen. 10 dagar med penicillin blev domen. 

Imorn ska jag till jobbet och även tisdag, torsdag och fredag i nästa vecka. Sen hoppas jag verkligen hon får vara frisk ett bra tag igen. 

Nu ska jag somna på min madrass på golvet i Emilijas rum. Tipp topp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar