onsdag 12 mars 2014

Tisdagsträning med B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna

Japp, tisdag igen och träff med det härliga babygänget. Idag var vi 44st och några nya idag också. Det är väldigt kul att gruppen fortfarande växer och det dyker upp nya tjejer varje gång. Förra veckan var vi nästan 70st så först kändes vi jättefå, men när vi körde igång och man ser alla reflexvästar överallt i mörket så kändes 44st väldigt många ändå :)

Vi bestämde redan förra veckan att ikväll var det Supertusingar som gällde och vi höll oss till planen. 

Uppvärmning ca 10 minuters jogg med hopp, korssteg, höga knän, hälkickar, jumpin jax mm. Efter att en av tjejerna fick en misstänkt muskelbristning i vaden förra veckan så vill jag lägga lite extra tid på uppvärmningen innan intervallerna. 
På tal om muskelbristning så högg, eller mer krampade det till i mitt högra lår under lunchpasset med Micke idag. Jag reste mig upp från pilatesbollen när det högg till. Det gjorde inte jätteont men nåt fel var det, jag kunde inte trycka ifrån nånting med högerben och muskeln kändes öm och trasig på nåt sätt. Jag själv tänkte muskelbristning men eftersom jag aldrig haft det förut så hade jag ingen aning. Det släppte nästan helt under eftermiddagen och innan Baby så kände jag bara ytterst lite i muskeln så jag trodde absolut inte att det skulle vara några problem att köra. 
Ack så fel man kan ha ibland...

När vi hade delat upp gruppen i 3 grupper och körde igång så kände jag ganska snart i intervallerna att låret inte var helt ok. Körde klart första omgången, 1km, men sen tänkte jag den briljanta tanken att det kanske är bättre att vila låret så det inte blir värre. Så jag gick lite istället, men det kändes bara så sjukt tråkigt när jag hade laddat för intervaller. Så jag ringde kusin Maria och rådfrågade, varpå hon beordrade vila minst 48h för benet. 
Jahapp, det var ju mindre kul tänkte jag och fortsatte gå mina intervaller och var skitsur på mitt lår. Men i stort sett direkt så blev låret bara värre och värre, efter kanske max 5 minuter så haltade jag sjukt mycket. Det var den träningen för mig det! Men som tur är är ju alla där för sin egen skull och inte för min, så träningen fortlöpte som planerat för alla andra. 
Supertusingar:
Spring 100m - vila 20s
Spring 200m - vila 20s
Spring 300m - vila 20s
Spring 400m - vila 2 minuter
- börja om med 100m igen

Vi körde i exakt 28 minuter och jag måste säga att jag blev mäkta imponerad hur långt alla kom på den tiden. Väldigt kul att höra hur flera känner att dem har utvecklats och orkar mer sen dem började vara med på tisdagarna. Sånt fick mig att glömma mitt onda lår ett tag iaf :)

Vi avslutade med att varje grupp tillsammans skulle komma på 3 styrkeövningar
Grupp "Bolt" hade 3 övningar för rumpa/ben
Mellangruppen hade 3 övningar för mage/rygg
Tredje gruppen körde 3 övningar för bröst/axlar/armar
Så gick vi varvet runt tre gånger. 

Ett grymt bra pass och en så jäkla härlig inställning av alla tjejer som deltar. Det finns verkligen ingen som inte kämpar. Och ju fler tisdagar som går destå mer peppande kommentarer hör man. Otroligt kul! 

Tack för ikväll tjejer, nu lovar jag att vila låret så jag kan vara med och köra nästa tisdag ♥


)

)

)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar