onsdag 26 mars 2014

Skön onsdag...


Idag har allt bara flutit på så där underbart bra! Vaknade utvilad, hann med mycket på jobbet, Emilija var urmysig när jag kom hem, flera bra besked för B.A.B.Y Runners Teamet och så en bra träning som avslut. Ska jag hitta nånting negativt (jag är ju trots allt en svenne banan) så skulle det väl vara dasslocken till snöflingor som kom vågrätt ner från himlen i morse, men annars tipp topp. 

Ikväll tog jag mig till Power Gym för lite styrka. Det känns som jag inte hinner med det alls så mycket som jag skulle önska nu, men tiden och dagarna räcker helt enkelt inte till. Jag har inte kört ett benpass på evigheter och ett riktigt bra fokuserat pass på en muskelgrupp minns jag inte ens senaste gången jag körde. Men jag försöker göra det bästa av det genom att köra lite cirkelvarianter på gymmet. Idag körde jag bröst, axlar, biceps och mage. Kände mig inte speciellt stark men det gick bra ändå, jag var där och jag körde på bra även om styrkan var nån helt annan stans ikväll. Så kan det vara ibland, nästa pass kommer jag vara starkare, I know it!

Imorn är målet 8km jogg med världens bästa kollega. Han satte upp som mål att jag skulle klara 8km i mars, 9km i april och milen i maj. Det känns helt galet att det snart är maj och dags för Tough Viking, hua!

Nu sova så jag vaknar med samma känsla imorn :)

Godnatt på er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar