söndag 27 oktober 2013

Emilija 2 år och en underbar helg som avslutats med höstmys på landet

Åh vilken underbar helg det varit. Lillskruttan fyllde två år igår och det blev ett riktigt stort kalas ute i Gillberga hos mamma och pappa. Jag vet inte ens hur många vi blev tillslut, men tror att vi var fler än 25 pers. Verkligen jättemysigt. Borka har bakat hela veckan så det var en riktigt buffé med bara massa gosaker.
 
 
 
Hon fick massor med fina presenter. Dock var ju själva presentöppningen roligare än presenterna i sig. Hon slängde bara bort innehållet och gick loss på nästa present. Men så får man göra när man är 2 år :)
Sin underbara prinsessklänning har hon fått av farmor Borka.
 
I fredags på väg hem från jobbet så trodde jag faktiskt jag skulle smälla av av trötthet. Jag var så sjukt trött. Hann inte med den bussen jag planerat att ta så det blev i stort sett bara hem och vända för att åka till Arlanda och hämta Jasse och Matilda. Det var länge sen jag kände mig så fruktansvärt sliten, jag ville verkligen bara sova. Sen hade jag ju bestämt med dem att vi skulle gå ut och ta nåt glas på Olearys eftersom Damir jobbade i dörren. Vi var hemma från Arlanda efter 22, hoppade in i duschen och tog en låååååååååång dusch och sen när jag sminkat mig så kände jag mig faktiskt lite pigg.
Pigg och glá...

Kände mig faktiskt jättefin i min klänning. Den är väldigt tajt över midjan så den kan bara användas när kroppen känns bra. Annars känner jag mig så obekväm och det känns som magen putar åt alla håll. Men i fredags kändes det iaf jättebra :)


 
Idag när Damir skjutsade sin familj till Arlanda så passade jag på att städa, tvätta, fixa matlådor, göra rent vattenbrunnen under badkaret (förövrigt världens äckligaste syssla) sen tvättade jag även det sista fönstret här hemma också. Kändes så jäkla skönt att få ordning här hemma, det blir lite rörigt när man är väldigt många som bor i en 3a :)

Sen åkte jag och lillskruttan ut till mamma och pappa igen. En riktigt härlig höstdag.
Emilija älskar sin studsmatta.
 
Hade bestämt mig för att testa springa 3km. Jag tror Blodomloppet var sist jag sprang och det var i slutet av augusti. Jag vet inte riktigt men tror det var senaste iaf. Jag är ju 5kg lättare än då men kondisen är ju verkligen inte var den var då. Men 3km tyckte jag iaf att jag borde klara av och det gjorde jag. 20 minuter tog det så det gick ju inte snabbt. Men jag tog mig runt utan att stanna av en enda gång och hade rundan varit 1km längre så tror jag faktiskt jag klarat det också.
Jag kände mig väldigt nöjd iaf :)



När jag kom tillbaka körde jag lite styrka för att förlänga passet lite. Körde utfall, triceps och några armhävningar. Fick sällskap av Skruttas också. Tyvärr lyckades jag inte fånga henne på bild när hon försökte härma mig i utfallen, men mamma tog bild när vi körde dips iaf :)

Nu hemma i soffan, min älskade soffa som jag faktiskt saknat nu när jag sovit borta en vecka. Solsidan börjar om nån minut så nu tar jag kväll på riktigt och laddar för en sjukt hård träningsvecka. Efter alla mängder mat och kaffebröd så har jag massa härlig energi att göra mig av med. På fredag är det mätning, första mätningen sen dietstart. Spännande som tusan!
 
Kram på er där ute ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar