onsdag 9 oktober 2013

Tröttmössa

Baaaah, klockan är redan 22,54 och jag har inte duschat än. Ibland är det helt omöjligt att hinna göra det jag vill och samtidigt få en liiiiiiiten stund i soffan och sen komma i säng i tid. Helt omöjligt!
Det får bli en snabbisdusch, jäkla skönt jag tvättade håret igår så jag kan skippa det idag. Där minskar vi duschtiden med typ 20 minuter.

Damir har fått ryggskott eller nåt annat akut ont i ryggen. Så jag får täcka upp lite extra här hemma nu när han knappt kan ta sig upp från sittandes, eller ner från stående heller för den delen. Stackarn!

Sen träning, sen mat, sen förberedelse av matlådor och sånt. Ja allt blev sent och här sitter jag nu.

Ikväll var det faktiskt riktigt tråkigt att träna ensam. Skulle behöva nån som tjatar lite på mig på gymmet. Peppar, pushar och gapar lite... Men men, det är svårt att få till det när man tränar varje dag, men nån gång hoppas jag kunna köra med sällskap. Någon frivillig kanske? :)

Ensam och putt på gymmet
Onsdag är det rygg på schemat, körde på bra trots att jag kände mig ensam och tråkig. Inte så stark idag så helgens energipåfyllning börjar väl dö ut nu. Men det är bara bita ihop och köra på. Kroppen känns bra, lite pluffsig än men det känns som det släpper mer och mer nu.
 

 
Har en rätt intressant funktion på min kaloriapp. Den räknar ut snitt energiunderskottet per dag och totalt på en månad.
I september har jag alltså gjort av med ungefär 35 000 kalorier. Om man delar det i 7000, som är ett mått på hur många kalorier 1kg fett innehåller. Så hamnar jag på ca 5kg minus. Och det stämmer ju faktiskt ganska bra. Hehe, siffrorna ljuger inte helt enkelt. Det är bara acceptera fakta och göra jobbet som krävs. Mer ut än in, as simple as that!


Smakade Keso Mellanmål på jobbet idag. Det var så sjukt gott att jag måste testa göra en egen variant, lite nyttigare än den man köper. Och förhoppningsvis lite billigare också :)
Har aldrig torkat frukt förut, men jag googlade runt lite och hoppas på att 50grader och 8 timmar gör susen. Det blir lagom till jag vaknar som det ska vara klara. Har lagt en handduk så att inte ugnsluckan går igen. Jag antar att det är så fukten försvinner ut så att frukten torkar bättre.

Nån av er som brukar torka frukt?
Anledningen till att jag torkar själv och inte bara köper lite blandade torkade frukter är att varenda jävla sort jag tittade på innehåller tillsatt socker. Jag vill inte ha nån jävla extrasocker, det är ju sött av allt fruktsocker redan. Men jag hittade inte en enda sort som var utan tillsatt socker. Så då får det bli egengjord. Ananas, äpple, plommon, kiwi, banan, hallon och blåbär har jag på plåten. Sen har jag hackat cashewnötter och blandat i russin.
Får väga det imorn innan jag lägger ner det i en burk, sen får jag räkna ut mängden kalorier per gram. Spännande och se om det blir lika gott som jag hoppas.
 
Nu har jag gått över läggningsdags med 10 minuter. Baaah, 11 minuter till och med. Så nu blir det en snabbisdusch och sen sooooooooooooova!
 
God natt på er mina vänner!
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar