söndag 6 oktober 2013

Påfylld med massa energi, både själsligt och kroppsligt!

Igår efter lunch kom min underbara vän Ellinor hit till Eskilstuna. Vi har inte setts sen maj och det är helt sjukt vad länge sen det är. Det kommer aldrig hända igen om jag får bestämma, Never!
Vi åkte till gymmet, tränade och solade men snackade mest. Sen handlade vi inför kvällens middag och sen har vi bara ätit och pratat ända tills hon åkte tillbaka till Stockholm vid 16-tiden idag.
Ella gjorde en smaskig potatisgratäng (med vispgrädde) till det stekta vi minutbiff och så en sallad till. Det var så sjukt gott, vi satt där och lovordade vår egen mat under hela middagen. Det bästa av allt var not Amarone-vinet vi drack till. Fy bubblan vad gott det var!
Det var mitt första vin sen 29/8. Det är skillnad på vin och vin, Amarone-vinerna är väldigt goda!

Den här helgen har jag fyllt på med så mycket mat att jag känner mig sprängfull med energi. Utan ångest också, det känns lite otippad faktiskt. Men jag tänker att min kropp mår säkert bara bra att få en liten kalorichock så här nån gång ibland. Jag har tid på mig att gå ner och känner ingen stress. Och det här var välbehövligt på alla sätt. Men bästa var ju självklart att få umgås med min Ella. Gud vad jag saknat henne. Förhoppningsvis ses vi redan nästa helg igen ♥

Efter all denna mat så kände jag att jag var tvungen att köra förbränning idag. 20 minuter promenad på bandet och sen 20 minuter intervaller. Avslutade med 10 set vader innan jag slumrade i solariet.
Jag ska köra lite förbränning denna vecka eftersom jag ätit för en hela vecka under dessa sista tre dagar. Ska bekänna min helg till coach Mac här nu så får vi se vad domen blir.

Imorn är det måndag igen och jag jobbar på med heltid hela veckan. Då är det lättare att hålla en bra diet, massa tid ger möjlighet till massa val och ju mer val man måste göra desto svårare är det att alltid göra rätt val.

5 veckor har jag dietat nu, massor med veckor kvar till maj. Nu kör vi på med ny energi och mera go än tidigare. Kör kör kör!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar