måndag 28 oktober 2013

Uuuj vilken avvänjningsdag (stavning?) det varit idag!

Första dagen man stryper maten igen efter några ätardagar kan sammanfattas med ett ord... Abstinens!
Men jag har klarat av det så sjukt bra idag och jag hoppas att det blir lättare redan imorn.

Den här veckan har jag ett provapå-kort på Actic här i stan. Så jag tänkte jag ska köra lite klasser nu när jag har chansen. Ikväll körde jag ett pass som heter Re-shape och imorn ska jag köra ATC med kusin Malin.

RESHAPE:
Klassen som utmanar din kondition, styrka och uthållighet under 30 intensiva minuter. Vi använder kroppen som redskap och varvar funktionell styrka med pulshöjande konditionsövningar.


Actic Training Circuit (ATC) är ett cirkelträningskoncept som ger dig effektiv träning av både styrka och kondition tack vare kombinationen av komplexa och pulshöjande styrkeövningar. Hela kroppen tränas i denna funktionella stationsbaserade träning. Förutom den egna kroppen som redskap används t.ex. kettlebells, skivstänger, medicinbollar, spänstboxar, battle ropes och functional gym training band.

Onsdag ska jag träna på lunchen med en kollega och vän. Han är brandman på deltid och har tillgång till gymmet på brandstationen. Så då ska vi köra ett pass tillsammans och på nåt sätt har han lyckats få mig att säga ja till att testa nåt rökdykartest. Jag vet inte riktigt vad det innebär mer än att det är jobbigt och man håller till på motionsbandet :)
Aja, det ska nog gå bra. Ingen kommer ihåg en fegis, eller hur!

Nu ska jag krypa ner i ett hett bad. Har känt av lite i halsen idag till och från, så har tagit en trippeldos med vitaminer nu ikväll och ska faktiskt även ta mig en juggekur. Får helt enkelt ta dem extrakalorierna, det brukar funka så det är det värt.

Ha en bra kväll där ute ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar