onsdag 2 oktober 2013

Rygg- och magträning med fina Fia

Åh vad trevligt det var med sällskap på gymmet idag. Tid med mina vänner är verkligen nåt jag saknar nu när tiden inte riktigt räcker till. Så då är det ju perfekt när man kan träna ihop, två flugor i en smäll liksom. Fia är riktigt kul att köra med också för hon ger verkligen allt när vi kör. Hon kör inte så mycket gym annars men är verkligen jätteduktig. Jag hoppas jag kan vinna över henne till "gymsidan" snart :)

Passade på att be henne ta lite bilder på ryggen min. Man ser den ju liksom inte så ofta, hehe. Och ja, jag är faktiskt helt ok nöjd med vad jag ser. Armarna är katastrof fortfarande men de kommer de också. När jag var nere på 75 kg förra sommaren så var det först vid 76 typ som det hände nåt med armarna. Så förhoppningsvis så blir det samma sak nu när jag kommer ner lite mer i vikt. Kroppen släpper ju ifrån sig olika och armarna och rumpan är dem ställena på mig som minskar sist. Det är fantastiskt roligt ändå att lära känna sin kropp på det här sättet.

Så här har ni mig "in action" med mina latsdrag.


 




Just det, sen körde jag squats också. Malin Nylén är en väldigt inspirerande träningstjej som bloggar. Hon kör lite utmaningar och denna vecka är det 50 squats om dagen som gäller. Så lägger man upp en bild på Instagram där man utför dessa squats. Den med mest uppfinningsrika squats vinner ett litet pris när en vecka passerat. Förra veckan var det situps (russian twist) och hon som vann körde med en kartong kattsand. Kika in Malins blogg här.
 
Kosten har varit sådär idag, var iväg på utbildning och tog en kaka i pausen. Svårt att räkna då, men tror inte jag överskred min budget. Skar ner på lite annat så det blev nog bra ändå i slutänden. Vätskan sitter som klister på min mage och jag antar den kommer stanna där tills mitten av nästa vecka när några dagar av "den" veckan gått. Men men, det är bara att köra på. Förr eller senare släpper vätskan och då blir det genast bättre igen.
 
Nu ska jag ta mig ett bad. Puss på er där ute!
 
 
Haha, jag älskar att jag aldrig lär mig att inte titta på skärmen utan på linsen när jag tar bilder med luren. Aja, den bjuder jag på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar