onsdag 16 oktober 2013

Nina + kaffe = Hmmmm

Jojomensan, nu ska Nina bli vuxen. Dricka kaffe = vuxet. Men det är fan inte gott! Usch! Damir och Ella intalade mig att det är som med rödvin, äckligt första gången men sen lär man sig gilla det rätt snabbt och sen vill man bara ha mer. Haha! Jag tycker faktiskt att det blir lättare och lättare att gå ner, men den där lukten precis när man hällt upp är fasen inte god. Eeeeew!

Men det känns ändå som att jag rätt snart kan byta ut min energidryck mot kaffe, vilket känns bra. Sen tror jag dock att det dröjer väldigt länge tills jag byter ut saften mot kaffe på kalaset :)

Lördagskoppen

Måndagskoppen

Tisdagskoppen

 
Ikväll körde jag rygg och mage på gymmet, det gick skitbra. Passerade nån liten mental spärr jag haft hittills under dieten och la på mer vikter på i stort sett alla ryggövningar.
Stående stångrodd
Smala latsdrag
Sittande rodd, först enhands och sen dubbelt grepp
Roddmaskin, där man står framåtlutad
Ryggextansionsmaskinen, en variant av Olga Rönnbergs övning där man kombinerar ryggresningar och baksida axlar med hantlar. Jag höll i hantlarna hela tiden, körde 5 resningar sen statiskt med ryggen och körde 6-8 hantellyft åt sidan. Sjukt jobbig övning!
Sida mage i ryggextansionsmaskinen, supersettade plankan
Situpsmaskin 100st
 
Kosten har gått kanon måndag, tisdag och idag onsdag, Känslan när jag sköter mig diet är verkligen jättehärlig. Jag blir stolt och glad och tycker allt är värt det för jag känner direkt att kroppen svarar. Varför kan man inte ha det här flytet jämt för? Varför ska man hamna i svackor då ingenting känns värt det och man bara vill äta äta och åter äta????
Men jag försöker verkligen tänka på framtiden nu, tänka på målet och tänka på att alla val jag gör nu påverkar mina resultat.
 
1 nov ska jag mäta mig, det ska bli sjukt spännande :)
 
 


2 kommentarer:

  1. Skönt att fler väljer saft i stället för kaffe på kalaset, så vuxen blir jag nog inte att jag väljer kaffe före saft, fast tycker det kan lukta gott ibland :)

    Med vänlig hälsning Jimmy L

    SvaraRadera