onsdag 16 april 2014

B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna

Snygg va??!!! Nu är våra t-shirts här och mer än halva ligan har fått sina. 86st beställde vi och jag har endast 4st kvar om nån mer vill beställa, 2 försvann på direkten igår :)

Igår var det alltså dags för gemensam träning igen. Jag var på plats trots förkylning, men jag gjorde absolut ingenting. Ok, liiiiiite motstånd i hästlöpningen var jag men det räknas inte ens. Men jag var på plats och delade ut tröjor och höll i visselpipan.

Uppvärmning var Följa John i smågrupper, jag vet inte om det gick så bra men huvudsaken är att man blir varm och det tror jag alla blev iaf :)

Sen körde vi vår allra första distansträning (om man inte räknar 1km och det gör vi inte).
Man fick välja på 5km, 3km och om man absolut inte ville springa distans så körde man 3km intervaller genom att gå mellan två elstolpar och gå mellan nästa två. 
Det blev en liten miss i instruktionen så båda rundorna blev kortare än tänkt, men alla sprang iaf mer än 3km och det är ju kanonbra!

En gång till innan Vår Ruset så ska vi köra distans och då ska vi köra hela 5an :)

När alla vara tillbaka och utpustade så körde vi hästlöpning. Det är otroligt jobbig men bra övning. Kanonbra för benen och som sagt, riktigt kul också. Den ena försöker springa medans den andra håller emot bakom. 

Det var verkligen en underbar kväll igår, solen sken på oss. 
Efter 10 minuter hästlöpning så var det dags för en liten tävling igen. Reztart stod för priserna även denna gång. Om ni inte smakat på deras mellanmålsbars så gör det! Dem är sjukt goda. Eller så får ni se till att vinna våra tävlingar på tisdagarna, då får man också smaka ;)
Förra gången var det plankan och den här gången var det Jägarvila som gällde.
Eva hittade en perfekt plats för jägarvila ;)

Jag är SJUKT imponerad över hur länge en del orkade stå. Vi fick till och med avbryta tävlingen så vi fick två segrare. 15 minuter hade dem stått då när vi bröt. FEMTON MINUTER!!!!!!!!!!!!
Här har vi segrarna i tävlingen, Marisol mot träder och Josefin mot stolpen. 
Sen har vi tredje och fjärdeplaceringen också, Ravelli och Sofia. 
Mina tjejer (japp jag kallar dem mina) är helt jäkla sjukt grymma. Vilket gäng vi blir tisdag efter tisdag. Titta in den här karavanen av brudar. 72 st, nytt rekord och ja... Det är helt galet!

Sen fick vi ju även finbesök av Carola som gjorde en liten come back. Och Camilla också såklart. Men Carola var ju med och startade upp gruppen i Eskilstuna. Sen drog hon iväg till Thailand och både gifte sig och gjorde barn ;) Haha, underbart att du kunde vara med och köra Carola ♥

För er som vill veta mer om detta underbara nätverk för kvinnor så finns vår hemsida här  och vår facebooksida finns här
Tisdagar 19:00 möts vi vid Djurgårdsgrillen och det är bara dyka upp om du vill vara med. Enda kravet vi har är att man är tjej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar