tisdag 8 april 2014

Blöt träff med B.A.B.Y

Idag har det regnat precis hela dagen och det har verkligen varit en tung dag. Ont i halsen och en trötthet som nästan tog knäcken på mig. Usch!
Den här dagen räddades helt klart av att vi hade träning med B.A.B.Y Runners. Det är första gången det regnar när vi kör och jag var väldigt nyfiken på hur många som skulle pallra sig ut i regnet. 10-15st var min förhoppning. Men inte mindre än 29 brudar kämpade på grymt bra i regnet. Det var blött, lerigt och kallt ikväll och badet när jag kom hem sved riktigt ordentligt i skinnet. Lite extra skönt bad idag med andra ord :)

Jag hade lovat en ny brantare backe idag, men det visade sig att jag blandat ihop min tilltänkta backe med en annan som inte alls var speciellt brant. Slängde om lite snabbt och så här blev passets upplägg:

Uppvärmning som vanligt med jogg och lite hopp och böj. 

Sen delade vi in oss i kvartetter, 7 kvartetter plus mig blir 29 personer. Gryyyyyymt!
4 kvartetter började med backintervaller medans de andra tre kvartetterna körde 15 minuter jogg. Så skiftade vi efter 15 minuter som sagt. 
Sen kom varje kvartett överens om en styrkeövning som hela gruppen skulle köra tillsammans, dvs 7 övningar. Det blev dips, jägarvila, armhävning x2, upphopp, stående situps och utfall. 

Som avslutning körde vi en tävling i plankan. En i varje lag började med att stå i plankan så länge man orkade sen tog nästa person vid och sen tredje personen för att till sist skifta till den fjärde och sista personen i laget. Vinnande laget fick varsin mellanmålsbars från Reztart. Jäklar i min lilla låda vad jag blev imponerad av allas plankor och det var verkligen jämt in i det sista. 

Verkligen jättebrajobbat idag ni som var med och ni som inte var med får ju en ny chans redan om en vecka :) Min mobil fick ligga i bilen så jag kunde inte ta några bilder, men Pia tog tre bilder som jag genast snodde åt mig. Tack Pia ♥
Här har vi vinnande laget (minus mig då som endast kan ta åt mig äran som prisutdelare) 

Jag är som sagt otroligt imponerad över allas kämpande i regnet idag. Det var blött och kallt men varenda jäkel körde på. Grymt!

Ni glömmer väl inte bort tävlingen som pågår med B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna? Den som samlar på sig mest joggkilometer fram till 13/4 vinner en fribiljett till Vår Ruset. Uppdatera på Instagram med taggarna #babyrunnersteameskilstuna och @ninakanflina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar